تاریخ انتشار۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : 233781
عضو بلندپايه جنبش حماس:

مذاکرات صلح به بن بست رسیده است/ در عرصه ميداني و عمل اجرايي شدن طرح تشکيل کشور مستقل فلسطيني محال است

عضو بلندپايه جنبش حماس: فلسطين اصول و مباني چهارگانه اي دارد انسان، زمين، عقيده و مقدسات. همه اين اصول در طرح ابتکاري فرانسه و سیاست رژيم اشغالگر ناديده گرفته شده و از بين رفته است.
مذاکرات صلح به بن بست رسیده است/ در عرصه ميداني و عمل اجرايي شدن طرح تشکيل کشور مستقل فلسطيني محال است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، محمود الزهار عضو بلندپايه جنبش حماس درگفتگو با خبرگزاري اسپوتنيک گفت: تاکنون دهها طرح ابتکاري براي برقراري صلح و پايان دادن به تنش فلسطينيان و اسراييلي ها ارائه شده که ابتکار صلح در کنفرانس پاريس نيز يکي از اين موارد است. هر طرح ابتکاري که ارائه مي شود اسراييل بخشي از آن را اجرا مي کند و مابقي را ناديده مي گيرد. در طرح ابتکاري فرانسه فقط دو بخش اصلي وجود دارد نخست از سرگيري مذاکرات و دوم تشکيل کشور مستقل فلسطيني.»
 
الزهار افزود: در عرصه ميداني و عمل اجرايي شدن طرح تشکيل کشور مستقل فلسطيني محال است زيرا در شرايط کنوني بيش از 60 درصد از کرانه باختري روداردن به شهرک يهودي نشين تبديل شده است و اکثر مردم فلسطين با ايده تشکيل دو کشور موافق نيستند. ما معتقديم که همه فلسطين سرزميني عربي است بنابراین اين طرح ابتکاري فرانسه محکوم به شکست است.
 
وي اظهار داشت: امروز فلسطين و موضوع فلسطين از مضمون و محتواي اصلي خود خالي شده اين در حالي است که اراضي فلسطين سال 1948 اشغال شد. شرايط فلسطين مانند شرايط هر کشوري است که قبل از فلسطين اشغال شد. شرايط امروز چنين است که دو ملت در يک سرزمين زندگي مي کنند. ما چگونه مي توانيم اين مسئله را حل و فصل کنيم. بنابراين موضوع فلسطين از مضمون و محتواي خود خالي شده و يک سرزمين اشغالي است.
 
وی افزود: آمريکا در شرايط کنوني نمي تواند طرحهاي ابتکاري براي حل موضوع فلسطين ارائه کند زيرا نمي خواهد هزينه دهد بنابراين فرانسه ورود پيداکرده است تا مردم فلسطين احساس کنند هنوز کساني هستند که به موضوع آنان اهميت مي دهند.
 
اين رهبر فلسطيني درباره اظهارات اسماعيل هنيه معاون رييس دفتر سياسي جنبش حماس مبني بر اين که ابتکار فرانسه اصول و مباني فلسطين را ويران مي کند تاکيدکرد فلسطين اصول و مباني چهارگانه اي دارد انسان ، زمين ، عقيده و مقدسات. همه اين اصول در طرح ابتکاري فرانسه و همچنين از سوي رژيم اشغالگر ناديده گرفته شده و از بين رفته است.
 
الزهار درباره ابتکار سعودي ها که سال 2002 براي پايان دادن به تنش فلسطينيان و اسراييلي ها ارائه شد و عادل الجبير وزيرامورخارجه عربستان به تازگي آن را بهترين گزينه براي حل موضوع فلسطين برشمرد گفت: طرف اسراييلي اقدام به تعديل و تغيير طرح سعودي ها کرد و در عمل 60 درصد از اراضي کرانه باختري رود اردن را تصاحب کرد تا شهرک شود. بنابراين گروه هاي فلسطيني طرح سعودي ها را نيز قبول ندارند زيرا در اين طرح بر تشکيل کشور فلسطيني در کنار اسراييل در چارچوب مرزهاي سال 1967 در مقابل عادي سازي روابط تاکيد دارد و آن چه که در عمل رخ داده است عادي سازي روابط عربي با اسراييل و افزايش شهرک سازي ها است.
 
اين رهبر فلسطيني افزود طرح ابتکاري فرانسه نيز دو بخش داشت. در يک بخش آن براي ترميم روابط داخلي فلسطينيان تلاش مي شد و بخش ديگر آن تاکيد داشت بر اين که طرف فلسطيني مفاد توافق امضا شده در تاريخ چهارم  مه 2001 را اجرا کند.
 
وي تاکيد کرد موضوع فلسطين امروز به دو سمت و سو حرکت مي کند. نخست چيزي است که کشورهاي عربي آغاز کردند و سازمان آزاديبخش فلسطين ساف آن را ادامه داد و آن يک سلسله امتياز دهي هاي نامحدود به طرف اسراييلي است. دوم مسير مقاومت است به خصوص بعد از شکست مذاکرات. اين مسيري است که همه ملتهاي اصيل عليه رژيم اشغالگر در دستورکار قراردادند و موفق هم بودند. ملت فلسطين در اين مسير تنها بود و تنها همين مسير را پيش رو داشت زيرا مي داند که مذاکرات بيهوده ديگر به بن بست و به خط پايان رسيده است.
 
https://taghribnews.com/vdcbwfb58rhbfzp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی