تاریخ انتشار۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : 240783

کشف گور جمعی متعلق به داعش در غرب عراق /اعدام 61 عراقی به دست داعش در کرکوک

منابع عراقی از کشف یک گور جمعی متعلق به گروه تروریستی داعش در غرب این کشور خبر دادند.
کشف گور جمعی متعلق به داعش در غرب عراق /اعدام 61 عراقی به دست داعش در کرکوک
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،منابع وابسته به فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کردند: نیروهای عراقی یک گور جمعی را در منطقه "ملاحمه" در جزیره خالدیه در استان الانبار متعلق به داعش کشف کردند.

این منابع افزودند: این گور، 100جسد داعشی را در خود دارد؛ اجساد مذکور در خندق‌هایی به شکل جمعی دفن شده‌اند و شامل تکفیری‌های عراقی، عربی و غیر عربی هستند.

از سوی دیگر، منابع عراقی از هلاکت دهها داعشی در حمله هوایی به مرکز تجمع تکفیری‌ها در استان الانبار خبر دادند و اعلام کردند: این حمله با پهپاد در منطقه طرابشه در شمال غرب زنکوره رخ داده و ادوات تروریست‌ها نیز منهدم شده است.

در سلسله جبال حمرین در حد فاصل کرکوک، دیاله و صلاح‌الدین، نیروی هوایی عراق، هفت خودرو حامل تجهیزات و دو تانکر سوخت و آب داعش را منهدم کردند و 12 داعشی را به هلاکت رساندند.

خبر دیگر اینکه، "حسن محمود الصوفی" یکی از مسؤولان کمیته الحشد الشعبی در بخش حویجه در استان کرکوک، گفت که  61  شهروند ربوده شده از حویجه اعدام شده‌اند؛ یکی از قربانیان این اقدام تروریستی زن بوده است.

به گفته وی، این غیرنظامیان در پایگاه نظامی البکاره در نزدیکی بخش حویجه واقع در جنوب غرب استان کرکوک اعدام شدند؛ الصوفی ادامه داد: تروریست‌های داعش قصد دارند سه هزار شهروندی را که ربوده‌اند، اعدام کند.

سازمان ملل روز جمعه از ربوده شدن حدود سه هزار عراقی توسط داعش خبر داده بود؛ این نهاد بین‌المللی اعلام کرد: کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل گزارش‌هایی دریافت کرده مبنی بر اینکه داعش در 14 مرداد حدود سه هزار آواره را که از روستاهای اطراف حویجه به شهر کرکوک می‌گریختند، به اسارت گرفته است؛ گفته می‌شود 12 نفر از این آواره‌ها در اسارت کشته شده‌‌اند.

این گزارش در حالی منتشر شد که دیده‌بان حقوق بشرعراق روز پنج‌شنبه گزارش داد حدود 120 داعشی تقریبا 1900 غیرنظامی را اسیر کرده‌اند.

بنا به گفته این سازمان عراقی، ده‌ها نفر از غیرنظامیان به قتل رسیده و شش نفر از آنها سوزانده شده‌اند.

گروه تروریستی داعش پیش از این نیز مردم این منطقه را ربوده و مدعی شده بود که اتهام این افراد ترک خاک خلافت و فرار به کشور کفر، بوده است.

داعش از سال 2014 مناطقی از شمال و غرب عراق را اشغال کرده و جنایات فجیعی علیه ساکنان این مناطق مرتکب شده است.
https://taghribnews.com/vdcbwgb5frhbazp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی