تاریخ انتشار۱۶ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۴۸
کد مطلب : 59008

کمک ۲۵ میلیون دلاری دولت به قحطی زدگان سومالی

وزیر امور خارجه گفت: در جلسه امروز هیئت دولت با پیشنهاد وزارت امور خارجه مقرر شد دولت تا سقف ۲۵ میلیون دلار به صورت کالا تا پایان ماه رمضان به قحطی زدگان سومالی ارسال کند.
کمک ۲۵ میلیون دلاری دولت به قحطی زدگان سومالی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "علی اکبر صالحی" در پایان جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: از مقام معظم رهبری که در امر توجه به مردم سومالی پیشقدم شدند تشکر می کنم.

وی با اشاره به شرایط ناگوار کنونی سومالی اضافه کرد: هم اکنون چندین میلیون نفر در این کشور در وضع بسیار سختی بسر می برند.

صالحی گفت: دولت نیز رسیدگی به مشکلات مردم سومالی را در دستور کار خود قرار داده است و از رسانه ملی و ملت بزرگوار ایران می خواهیم با تاسی از مقام معظم رهبری در زمینه جمع آوری کمک های مردمی توجه ویژه داشته باشند چرا که تخمین زده اند برای رهایی مردم سومالی از وضع خطرناک حدود دو میلیارد دلار کمک نیاز است.

وی در پاسخ به سوالی درباره سفیر جدید انگلیس در ایران افزود: این مسئله ای طبیعی است چراکه روابط سیاسی ما با انگلیس همچنان برقرار است. وزیرامورخارجه گفت: ظاهرا قرار است انگلیس سفیری برای ایران معرفی کند. آقای صالحی در پاسخ به سوالی دیگر زمان سفرش به مسکو را تا هفت هشت روز آینده اعلام کرد.

وی درباره زمان راه اندازی نیروگاه بوشهر هم گفت: همه چیز به خوبی پیش می رود و یک بار بخار به داخل تزریق شد تا توربین را در دورهای بالا ازمایش کنند که این عمل مجددا انجام خواهد شد.

صالحی با اشاره به اینکه آقای عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی در این زمینه اطلاع رسانی خواهد کرد، گفت: در آینده ای نزدیک شاهد اتصال این نیروگاه به شبکه سراسری خواهیم بود.

وی افزود: البته آقای عباسی درنظر دارد در آینده ای نزدیک جشن اولیه ای به این منظور برگزار کند که پس از اینکه اطمینان کافی از راه اندازی نیروگاه حاصل شد جشن بزرگتری برگزار خواهیم کرد.
https://taghribnews.com/vdcbwgbs.rhb9gpiuur.html
مرجع : IRIB
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی