تاریخ انتشار۲۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۶
کد مطلب : 275181
ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی عنوان کردند

​اتحاد بین مسلمانان و دفاع از دین اسلامی یک وظیفه دینی است

آیین عبادی- سیاسی نماز جمعه در آذربایجان غربی برگزار شد و ائمه جمعه اهل سنت استان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بر ضرورت وحدت در جامعه اسلامی تاکید و در آستانه سالروز تاسیس شورای نگهبان این نهاد را حافظ آرمان ها و ارزش های نظام جمهوری اسلامی عنوان کردند.
​اتحاد بین مسلمانان و دفاع از دین اسلامی یک وظیفه دینی است
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: اتحاد و همبستگی مسلمانان در برابر کفر و دفاع از دین اسلامی یک وظیفه دینی است.

ماموستا عبدالقادر بیضاوی در خطبه های نماز جمعه این هفته به هراس استکبار جهانی از اتحاد مسلمانان جهان اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: استکبار جهانی نمی تواند به بیداری اسلامی ملت های جهان لطمه ای وارد کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان حافظ آرمان ها و ارزش های نظام جمهوری اسلامی است و این شورا یکی از برکات انقلاب می باشد.

بیضاوی تصریح کرد: شورای نگهبان با نظارت بر قانون و صیانت و پاسداری از آن، مسیر پیشرفت و اعتلای کشور را فراهم کرده است.

ایجاد تفرقه بین مسلمانان از اهداف دشمنان اسلام است

امام جمعه پیرانشهر گفت: ایجاد تفرقه بین مسلمانان از اهداف دشمنان اسلام است تا از این طریق از اقتصاد مسلمانان استفاده کند، سلاح هایش را به مسلمانان بفروشد و آنها را به جان هم بیندازد.

ماموستا مصطفی محمودی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی و همه فرق اسلامی لازم است متحد باشند چرا که دشمن همیشه در کمین است تا از تفرقه مسلمانان در زمینه مسائل اقتصادی، سیاسی، نظامی و در همه زمینه ها به نفع خود استفاده کند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان در 26 تیرماه تصریح کرد: شورای نگهبان از احکام اسلامی و قانون اساسی پاسداری می‌کند لذا جایگاه و حرمت این شورا باید حفظ شود تا آسیبی به کشور وارد نشود .

امام جمعه پیرانشهر به هفته حجاب و عفاف نیز اشاره کرد و افزود: یکی از دستورات دین اسلام رعایت حجاب و عفاف است و پیامبر اکرم(ص) هم بانوان را به رعایت این امر سفارش می‌کردند.

وحدت نیاز کل جامعه بشری است

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ با تاکید به اینکه امت اسلامی باید به تقویت اصول اخلاقی در درون خود بپردازد، ادامه داد: وحدت امت اسلامی نه تنها نیاز مسلمانان جهان بلکه نیاز کل جامعه بشری است.

ماموستا حاصل بالقچی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: تهاجم آشکار جبهه کفر جهانی علیه مسلمانان با اتکا بر تسلیحات قدرتمند سیاسی، اقتصادی و تبلیغاتی شان موجب تقویت هر چه بیشتر نهضت های اسلامی می شود.

وی افزود: ذکر مشترکات فرقه های مسلمانان و تقویت آنها سدی بزرگ در برابر هجوم استعمار پدید می آورد.

بالقچی با بیان اینکه اسلام تنها نیرویی است که می تواند آینده بشریت را بسازد، افزود: تبلیغات سازمان یافته و همه جانبه برای اسلام وظیفه قطعی امت اسلامی است که باید در سطوح فردی و جمعی برای آن قیام کنند.

اتحاد مسلمانان برای پاسخگویی به توطئه‌های دشمنان ضرورت امروز است

امام جمعه بوکان گفت: در شرایط حاضر مسلمانان به جای اینکه متحد باشند و مشکلات را خود رفع کنند، کفار و دشمنان اسلام میانجیگری می کنند.

ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: اتحاد مسلمانان برای پاسخگویی به توطئه‌های دشمنان ضرورت امروز است.

امام جمعه شهرستان بوکان در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان و آغاز فعالیت آنها در 26 تیرماه سال 1359 اظهار کرد: شورای نگهبان متشکل از افراد پاک و مومنی است که امانتدار مردم هستند و به خوبی و به حق کار خود را انجام می دهند.

همه ایرانیان بسیجی هستند

امام جمعه مهاباد گفت: همه ایرانیان بسیجی هستند، آنچه که امروز باعث هراس دشمنان نظام از این انقلاب شده، وجود نیروی بسیج در بطن جامعه ایران اسلامی است .

ماموستا عبدالقادر سهرابی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: امروز دشمنان این مرز و بوم به خوبی دریافته‌اند که نیروی بسیج کشورمان، صرفا یک نیروی نظامی نیست بلکه نیرویی است که در همه عرصه‌های پیشرفت ایران سرافراز ثابت قدم بوده و البته این نیرو بارها این مهم را ثابت کرده است.

وی افزود: ملت بزرگ ایران این را به خوبی درک کرده‌اند که نیروی بسیج یک نیروی خدمت‌گذار در جامعه است و هر جا که نیاز به حضور این نیروها باشد، بدون چشم داشت مادی به این نیاز پاسخگو هستند.

وحدت یک موضوع حاشیه ای نیست

امام جمعه اهل سنت نقده گفت: وحدت یک موضوع حاشیه ای نیست بلکه دستور خداوند متعال است به طوری که خداوند بارها در قران نسبت به این موضوع متذکر شده است.

ماموستا ابراهیم سرخابی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: مسلمانان باید وحدت داشته باشند و این مهم را در کمک کردن به یکدیگر به صورت عملی نشان دهند.

وی افزود: امروز مسلمانانی که مدعی اسلام هستند ولی گام هایشان در راستای اهداف دشمنان است و به مسلمانان ضرر می رسانند مثل سعودی ها که در راستای اهداف صهیونیسم به مسلمانان مظلوم یمن حمله می کنند و ائتلاف تشکیل می دهند لذا ما باید جلوی این ظالمان بایستیم.

سرخابی به هفته حجاب و عفاف نیز اشاره و تصریح کرد: حجاب و عفاف مربوط به زنان نیست و مردان نیز باید حجاب و عفاف داشته باشند چرا که حجاب نشانه ایمان، قدرت، فضیلت و پاکی مسلمانان است.

پیروزی و فتح موصل یک سند افتخار برای جبهه مقاومت است

امام جمعه موقت اشنویه با تبریک و تهنیت پیروزی و فتح موصل و بازگشت آن به آغوش اسلام گفت: آزادسازی موصل و قبل از آن حلب از چنگال داعش به عنوان یک سند افتخار برای جبهه مقاومت است.

ماموستا ملاصلاح نیرومند در خطبه های نماز جمعه این هفته برای آزادی همه بلاد مغصوبه و اشغال شده جهان اسلام بخصوص فلسطین و مسجد الاقصی و بازگشت آنها به آغوش اسلام ابراز امیدواری کرد.

وی با اشاره به  شعار منحط دموکراسی غربی درباره حقوق بشر و آزادی زنان تصریح کرد: اگر کسی به پیروی از فرهنگ غرب و تبعیت از هوای نفس به خاطر ضعف بنیه ایمان و اعتقاد نسبت به حجاب و عفاف و صیانت از زن بی اهمیت و بی توجه باشد و دستور خدای متعال را نوعی انحطاط تلقی کند چیزی جز گمراهی و ضلالت را به دنبال نخواهد داشت. 
https://taghribnews.com/vdcbwsb58rhbz8p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی