>> ما باید با وحدت خود دریای خونی که آمریکا برای حفظ منافع خود به راه انداخته را متوقف کنیم | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۹:۱۰
کد مطلب : 168784
بلال سعید شعبان:

ما باید با وحدت خود دریای خونی که آمریکا برای حفظ منافع خود به راه انداخته را متوقف کنیم

تنا- اختصاصی
دبیرکل جنبش "التوحید الاسلامی" لبنان اعلام کرد: نقش ما به عنوان مؤسسات اسلامی و مذهبی این است که از مشترکات صحبت کنیم نه در مورد اختلافات بین شیعه و اهل سنت.
ما باید با وحدت خود دریای خونی که آمریکا برای حفظ منافع خود به راه انداخته را متوقف کنیم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "شیخ بلال سعید شعبان" دبیرکل جنبش "التوحید الاسلامی" لبنان در حاشیه کنفرانس "علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین" و در گفتگو با خبرنگار تقریب، در خصوص نقش علما و مؤسسات مذهبی در مقابله با جریان تکفیری و حمایت از فلسطین اظهار داشت: در فقه مذهبی و در فقه عبادات هرانسانی باید به مذهبی که به آن اعتقاد دارد ایمان داشته باشد اما نباید مذاهب فقهی را به اردوگاه نظامی تبدیل کنیم و نقش ما به عنوان مؤسسات اسلامی و مذهبی این است که از مشترکات صحبت کنیم نه اینکه بحث ما در مورد این باشد که شیعه و سنی چه اختلافاتی با هم دارند.

وی در ادامه تشریح کرد: مسئولیت ما این است که سخن واحدی داشته باشیم، برخی از شیوخ ما در دنیا با مسلمانان و مسیحیان با گفتمان انسانی صحبت می کنند و با شیعه و سنی با گفتمان اسلامی صحبت می کنند اما زمانی که با طایفه خود نشستی دارند اگر شیعی باشند سخنان آنان جانبداری از شیعه است و اگر سنی باشند سخنان آن جانبداری از اهل سنت است که این دو گانگی اشتباه و کشنده است.

شعبان افزود: ما باید از مشترکات بین خود صحبت کنیم نه از اختلافات چرا که خدای ما، نبی ما، دین ما، قرآن ما قبله ما و دشمن ما یکی است ما اختلافی نداریم که امام علی (ع) امام مسلمان است و رسول خدا(ص) پیام آور تمام بشریت است و خدای ما فقط خدای مسلمانان نیست بلکه خدای کل جهانیان است.

وی در ادامه با انتقاد از عملکرد برخی مدارس اسلامی گفت: بسیاری از مدارس ما به جای گسترش فرهنگ حب و دوستی، فرهنگ نفرت و انزجار را انتشار می دهند و به جای وحدت و یکپارچگی، تفرقه و اختلاف را رواج می دهند و این اشتباهی بزرگ است که به وحدت امت ضربه می زند و قدرت و ابهت آن را در هم می شکند و همچنین تأثیر منفی بر قضیه فلسطین می گذارد.

سعید شعبان در ادامه و در مورد تشکیل اتحادیه علمای مقاومت، تصریح کرد: پیشنهاد من این است که این اتحادیه همانند دایره تقریب بین مذاهب توسعه پیدا کند تا کسانی که با آنها در مذهب هم اختلاف داریم در بر بگیرد. ما باید به سمت کسانی برویم که با اندیشه ما مخالف هستند، اگر طرح تکفیریها قتل و کشتار و اختلافات مذهبی و طایفه ای است، طرح ما باید محبت به مردم و جلب اعتماد آنان باشد؛ ما باید به سمت مخالفان خود برویم تا وحدت اسلامی به شکل عملی و انسانی محقق شود و بتوانیم دریای خونی که آمریکا برای حفظ منافع خود و طولانی شدن عمر رژیم صهیونیستی به راه انداخته است را متوقف کنیم.
https://taghribnews.com/vdcbwwb8arhb0zp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی