تاریخ انتشار۱۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : 287980
//ویژه اجلاس بین المللی دیپلماسی وحدت//(44)

​"دیپلماسی وحدت" ضامن پیروزی مسلمانان است

تنا - استان آذربایجان غربی
مدرس مدارس علوم دینی اهل سنت ارومیه گفت: "دیپلماسی وحدت" که برگرفته از قرآن کریم است و در طول انقلاب نسبت به آن تاکید شده، ضامن پیروزی مسلمانان است.
​"دیپلماسی وحدت" ضامن پیروزی مسلمانان است
ماموستا ملاعبدالرحمان محمدپور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تقریب در ارومیه اظهار داشت: امت اسلامی باید در شکل گیری "دیپلماسی وحدت" نقش داشته باشد و تلاش کند این مهم به عنوان یک هدیه دینی از مرزها بگذرد تا جهان اسلام را شامل شود.

وی افزود: "دیپلماسی وحدت" در طول انقلاب شکل گرفته است و علی رغم سلیقه های متفاوتی که وجود دارد و کاملا طبیعی است، در مقابل دشمنان و کسانی که علیه انقلاب اسلامی ایران توطئه چینی می کنند، ید واحده ای بودیم.

مدرس مدارس علوم دینی اهل سنت ارومیه اضافه کرد: وحدت، برادری و تقریب جلوی همه توطئه ها را می گیرد و با تمسک به قرآن و پیامبر اعظم تقویت می شود.

محمدپور تصریح کرد: همه ما به تعبیر قرآن کریم، فرموده پیامبر و تمام بزرگان دینی برادر هم هستیم و عنوانی که در قرآن کریم برای ما مطرح می شود، امت واحده است.

این روحانی اهل سنت ارومیه خاطرنشان کرد: مقتضیات امت واحده این است که روحیه در کنار هم بودن را در خود ایجاد کنیم و در غم ها و شادی ها کنار هم باشیم لذا می طلبد دیدگاه ها و رویکردهایمان نزدیک به هم باشد.

وی یادآور شد: اگر روحیه در کنار هم بودن که در دنیای اسلام وجود دارد و قرآن کریم و بزرگان دین به آن امر می کنند عملی می شد، مشکلاتی که امروز در دنیای اسلام با آن مواجه هستیم یا وجود نداشت و یا به حداقل می رسید.

مدرس مدارس علوم دینی اهل سنت ارومیه در عین حال خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی علی رغم تنوع اقوام، گویش ها و زبان های مختلف، اتحاد و روحیه برادری بسیار تقویت شده است و ید واحده ای هستیم در مقابل همه توطئه ها.

وی متذکر شد: استقامت به خرج دادن و مقاومت کردن در تار و پود ایمانمان شکل گرفته و در طول انقلاب نیز مردم مقاوم، مبارز و سلحشور ما در مقابل همه توطئه های گوناگون دشمن ایستادگی کردند چه بسا این مقاومت امروز هم در مقابل رژیم صهیونیستی و همه دشمنی هایی که استکبار در منطقه راه انداخته، شکل گرفته است.

محمدپور اظهار امیدواری کرد با همین مقاومت که برگرفته از ایمان، اعتقادات و باورهای دینی ماست، بتوانیم دست استعمارگران و غارتگران را از منطقه کوتاه کنیم و مردم منطقه در صلح، صفا، صمیمیت و برادری با همدیگر زندگی کنند.
https://taghribnews.com/vdcbwzb5grhbw9p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی