تاریخ انتشار۲۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : 227887

گفت و گوهاي صلح افغانستان

معاون سخنگوي رياست جمهوري اففانستان به طور رسمي از پيوستن گلبدين حكمتيار رهبر حزب اسلامي اين كشور به روند گفت وگوهاي صلح استقبال كرد و گفت كه دولت آن دسته از گروه هاي تروريستي را كه به روند اين گفت و گوها نپيوندند، سركوب خواهد كرد.
گفت و گوهاي صلح افغانستان
«دواخان مينه پال» روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتي در جمع خبرنگاران گفت كه دولت افغانستان از مخالفان دولت خواست تا به روند صلح بپيوندند و از جنگ و خونريزي دست بردارند و جامعه جهاني نيز از اين موضع دولت افغانستان پشتيباني مي كند، اما متأسفانه مخالفان بر خلاف خواست و اراده مردم به قتل و كشتار بي گناهان ادامه داده و دولت نيز در برابر اين موضع طالبان خواهد ايستاد و مبارزه عليه تروريسم را ادامه مي دهد.به گزارش ايرنا،وي تصريح كرد «قانون اساسي افغانستان دفاع از مردم و خاك اين كشور را وظيفه اصلي نيروهاي امنيتي مي داند تا در مقابل تروريست هايي كه به دستور كشورهاي خارجي مردم بي گناه را به قتل مي رسانند، مبارزه كند.
معاون سخنگوي رياست جمهوري افغانستان گفت كه دولت افغانستان از موضع اخير حزب اسلامي به رهبري گلبدين حكمتيار كه تمايل نشان داده از راه سياسي مشكلات خود را حل كند و به روند صلح بپيوندد، استقبال مي كند تا صلح و امنيت از راه گفت وگو در كشور برقرار شود و مردم افغانستان به آرزوي ديرينه خود برسند.
وي تاكيد كرد كه دولت و مردم افغانستان در برابر آنچه كه وي آن را دسيسه هاي خارجي و داخلي خواند، خواهد ايستاد و آن را خنثي خواهد كرد.
گلبدين حكمتيار رهبر حزب اسلامي افغانستان « در شرايطي كه طالبان با انتشار اطلاعيه اي شركت در گفت وگوهاي صلح را منوط به خروج نيروهاي خارجي و خارج شدن اين گروه از فهرست سياه سازمان ملل و آزادي زندانيان خود كرده» ،براي پيوستن به اين گفت و گوها اعلام آمادگي كرده است و به تازگي نمايندگان اين حزب با اعضاي شوراي عالي صلح مذاكراتي انجام داده است.
https://taghribnews.com/vdcbwzb5zrhb5wp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی