تاریخ انتشار۱۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : 287287
//ویژه اجلاس بین المللی دیپلماسی وحدت//(14)

​امام جمعه سردشت:برخی از دولت های اسلامی پایبند "دیپلماسی وحدت" نیستند

تنا - استان آذربایجان غربی
امام جمعه سردشت گفت: برخی از حاکمان و دولت های اسلامی پایبند "دیپلماسی وحدت" نیستند.
​امام جمعه سردشت:برخی از دولت های اسلامی پایبند "دیپلماسی وحدت" نیستند
ماموستا سلام امینی در گفتگو با خبرنگار تقریب در ارومیه اظهار داشت: تدوین و عملیاتی کردن "راهبرد و دیپلماسی وحدت" وظیفه دولت هاست چرا که اگر حاکمان دول اسلامی متعهد به این وظیفه سنگین دینی و اسلامی نباشند نمی توان انتظار داشت که گامی در زمینه همبستگی و وحدت مسلمانان برداشته شود.

وی افزود: شخصیت های دینی و مذهبی در کنفرانس ها و همایش های مختلف تا اندازه ای کار خود را انجام داده اند اما دولت های اسلامی پایبند دیپلماسی ها و راهبردها نیستند.

امام جمعه سردشت اضافه کرد: امروز دشمنان اسلام تمام توان خود را در راه ایجاد تفرقه و نزاع بین مسلمانان به کار بسته‌اند و متاسفانه برخی از مسلمانان نیز با تفرقه اندازها یکی شده اند.

امینی با بیان اینکه وحدت و همبستگی بین انسان ها به ویژه مسلمانان از دستورات و برنامه های اسلام برای سعادت انسان هاست، ادامه داد: مسلمانان برای حفظ سنگر خود در مقابل دشمنان باید اتحاد و انسجام بین خودشان را روز به روز افزایش دهند تا بتوانند در مقابل نظام سلطه و مزدوران منطقه ای آنها و جبهه کفر پیروز شوند.

امینی وحدت را مهم ترین عامل تداوم مکتب رسول خدا(ص) معرفی کرد و بیان داشت: وحدت مسلمانان رعب و وحشت در دل دشمنان ایجاد و هجمه های آنها را خنثی خواهد کرد.

امام جمعه سردشت با بیان اینکه یکی از نیازهای ضروری دنیای اسلام تشکیل امت واحده است، خاطرنشان کرد: انتظار می رود که امت اسلامی با بصیرت و تفکر، دشمنان اسلام را به خوبی بشناسند و متوجه دشمنی آنها باشند.
https://taghribnews.com/vdcbwzb5zrhbw5p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی