تاریخ انتشار۱۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۸:۰۸
کد مطلب : 286378

همایش عاشورا و اهل سنت در گنبد کاووس برگزار شد

تنا - استان گلستان
همایش «عاشورا و اهل سنت» با حضور ائمه جمعه، طلاب، روحانیون شیعه و سنی، مسئولان و عموم مردم شامگاه یکشنبه در مسجد اهل سنت آخوند طلابی گنبد کاووس برگزار شد.
همایش عاشورا و اهل سنت در گنبد کاووس برگزار شد
به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان، امام جمعه اهل سنت نگین شهر در این همایش با اشاره به فضائل و برکات ماه محرم و روز عاشورا، اظهار کرد: وحدت و همدلی پیروان مذاهب شیعه و سنی در ایران حاصل ارادت، مودت و محبت پیروان این دو مذهب به اهل بیت پیامبر (ص) است.

«آخوند ابوبکر خوجملی» افزود: علاقه و عشق اهل سنت به اهل بیت پیامبر(ص) به صورت کاملا اعتقادی و جزئی از ایمان آنها است.

به گفته وی؛ دوست داشتن اهل بیت(ع) جزو نقاط مشترک میان شیعه و اهل سنت است و همه مسلمانان باید ضمن احترام به مقدسات یکدیگر در صدد تقویت وحدت امت اسلام باشند.

امام جمعه گنبد کاووس نیز در این همایش با تسلیت ایام تاسورا و عاشورای حسینی، تصریح کرد: این جلسه سراسر برادری و مهربانی، نشان دهنده عظمت و احترام امام حسین علیه السلام در میان جامعه اهل سنت این شهرستان است.

«حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی» ادامه داد: هدف امام حسین (ع) از نهضت عاشورا حب دنیا و رسیدن به جاه و مقام نبود؛ بلکه احیاء فریضه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت جدش رسول الله (ص) بود.

به گفته وی؛ سید و سالار شهیدان کربلا(ع) مرگ با عزت را بهتر از زندگی ذلیلانه می ­دانست.

امام جمعه اهل سنت گنبد کاووس نیز در این همایش با بیان اینکه واقعه عاشورا دارای عبرت های بی شماری برای مسلمانان است، گفت: امام حسین (ع) در روز عاشورا درس چگونه زندگی کردن و چگونه مردن را به ما آموخت.

«آخوند عبدالباسط نوری زاد» اظهار کرد: امام حسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش با از خودگذشتگی و نثار جانشان، آزادگی و زیر بار ظلم نرفتن را به انسان های آزادی خواه آموختند.

به گفته وی؛ وحدت و همدلی رمز موفقیت مسلمانان و عامل حل مشکلات آنان است و عموم امت مسلمان باید در جهت تقویت همگرایی و اخوت اسلامی گام بردارند.
https://taghribnews.com/vdcbz0b5wrhbwfp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی