تاریخ انتشار۳۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۷
کد مطلب : 251475
شیخ قبلان در پیامی به مناسبت اربعین حسینی:

علما همه را به وحدت برای ریشه کنی تروریسم تکفیری دعوت کنند/رهبران عرب به راه و اندیشه امام حسین(ع) تمسک جویند

شیخ "عبدالامیر قبلان" نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان با صدور بیانیه ای تاکید کرد: حضور میلیونی مسالمت آمیز و تمدنی مردم در مراسم اربعین حسینی پاسخی به تروریسم تکفیری و منحرفان بود و باردیگر نشان داد که امام حسین(ع) و راه و مشی ایشان در میان امت اسلامی زنده و جاودان است.
علما همه را به وحدت برای ریشه کنی تروریسم تکفیری دعوت کنند/رهبران عرب به راه و اندیشه امام حسین(ع) تمسک جویند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از ایرنا، در این پیام که روز یکشنبه به مناسبت اربعین حسینی صادر شد، آمده است: حضور میلیونی در کربلا از نقاط مختلف جهان برای احیای چهلمین روز شهادت امام حسین(ع)، اعلام وفاداری به رسول گرامی (ص) است.

شیخ قبلان خاطرنشان کرد: این حضور میلیونی پاسخی به تروریسم تکفیری و منحرفانی است که از آموزه های دین مبین اسلام خارج شده و امت اسلامی را هدف گرفته اند ، ریختن خون انسان های بی گناه را مباح می دانند و مرتکب هرگونه اقدام وحشیانه و ددمنشانه می شوند که عقل و دین آن را رد می کند.

نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان تصریح کرد:ما انفجارهای تروریستی در کربلا و فلوجه را محکوم می کنیم تا تاکید کنیم « اراده زندگی » که امام حسین(ع) آن را در وجود محبانش نهادینه کرده است، بزودی در مقابل تروریست های تکفیری پیروز می شود.

در پیام شیخ قبلان آمده است:به ارتش های سوریه و عراق و همپیمانان آنها پیروزی ها و موفقیت ها در نابودی باندهای تکفیری را تبریک می گوییم و از رهبران عرب و مسلمان می خواهیم با همکاری وارد میدان مبارزه با تروریسم تکفیری شوند که همچون یک بیماری بدخیم در میان امت اسلامی و عربی ریشه دوانده است و آن را ریشه کن کنند.

وی در این پیام خواستار خشکانده شدن منابع مالی و تسلیحاتی تروریست های تکفیری، مبارزه با اندیشه تکفیری و جلوگیری از گسترش آن شده و از علمای دین خواسته است تا مسئولیت خود را با تشریح خطرهای تعصب، تندروی و تروریسم انجام دهند و خطبه ها ، سخنرانی ها و موعظه ها را از تندروی و تعصب عاری کنند.

شیخ قبلان تاکید کرد: از علما می خواهیم تا همه را به وحدت و همکاری برای ریشه کنی تندروی و تروریسم تکفیری دعوت و عقربه قطب نمای جهان اسلام و عرب را به سوی دشمن واقعی یعنی تروریسم صهیونیستی و تکفیری که هدفشان ضربه زدن به وحدت و همبستگی امت در زمان حاضر و آینده است، تنظیم کنند.

نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان خاطرنشان کرد: همه باید برای ایجاد راه کارهای سیاسی به منظور توقف خون ریزی ها در همه کشورهای عربی و بازگشت امنیت و ثبات تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: از رهبران عرب و مسلمان می خواهیم که به راه و اندیشه حق امام حسین(ع) و به انقلاب مبارک امام حسین (ع) که در تاریخ جاودان شده است، تمسک جویند و به راه حق ملت فلسطین در رویاروئی با صهیونیست های باطل و شر مطلق کمک کنند تا فلسطین از توطئه های یهودی سازی و سیاست قلع و قمع نجات یابد.

در پیام شیخ قبلان آمده است: ما تصمیم رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از پخش اذان در قدس را بشدت محکوم می کنیم و از رهبران عرب و مسلمان می خواهیم برای پیروزی فلسطین و ملت آن در مقابل دشمن صهیونیستی مسئولیت خود را برعهده بگیرند.

شیخ قبلان تاکید کرد: بلند شدن صدای اذان از کلیساهای شهر الناصره بیان صادقانه همبستگی مسیحیان با برادران مسلمان در رویاروئی با جنایات اشغالگران صهیونیست است و از سازمان ملل و موسسه های بین المللی و حقوقی می خواهیم حرکت و همه جنایات اشغالگران صهیونیست را محکوم کنند.

نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان در بخش دیگری از پیام خود آورده است: اربعین حسینی فرصتی است تا از همه لبنانی ها بخواهیم حل بحران ها ، مبارزه با فساد ، تشکیل دولت نجات ملی و آشتی ملی را در اولویت خود قرار دهند.

وی افزود: لبنانی ها باید با هم توافق و مصالحه کنند و از برخی مطالب خود کوتاه بیایند و صفحه جدیدی از همکاری سازنده و شراکت واقعی همه طوائف و در سطح ملی را بگشایند.

شیخ قبلان تاکید کرد: در دولت وحدت ملی همه لبنانی ها باید مشارکت داشته باشند، در دوره جدید از ارتش حمایت کامل شود، موسسه های دولتی برای شکوفائی و پیشرفت لبنان فعال شوند ، قانون نوین و عادلانه انتخابات مبتنی بر اصل نسبیت در پارلمان تصویب و انتخابات پارلمانی در زمان مقرر( ماه مه 2017) برگزار شود.
https://taghribnews.com/vdcbz8b5srhbsap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی