تاریخ انتشار۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۹:۰۶
کد مطلب : 289672

تاکید آیت‎الله نوری همدانی بر وحدت امت اسلامی در دیدار با مهمانان اندونزیایی دانشگاه‌ مذاهب اسلامی

رئیس دانشگاه جامع اسلامی رادن فتح و رئیس دانشگاه جامع اسلامی علاءالدین اندونزی به عنوان دو دانشگاه مهم این کشور به همراه حجت الاسلام والمسلمین دکتر مختاری ریاست و مسئولان دانشگاه مذاهب اسلامی با آیت الله العظمی نوری همدانی دیدار و گفتگو کردند.
تاکید آیت‎الله نوری همدانی بر وحدت امت اسلامی در دیدار با مهمانان اندونزیایی دانشگاه‌ مذاهب اسلامی
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، پرفسور شیرازی؛ رئیس دانشگاه جامع اسلامی رادن فتح و پرفسور مسافر؛ رئیس دانشگاه جامع اسلامی علاءالدین اندونزی که به دعوت دانشگاه مذاهب اسلامی به ایران سفر کرده اند، روز گذشته با حضور در شهر مقدس قم و زیارت حرم حضرت معصومه(س)، به همراه دکتر مختاری ریاست و مسئولان دانشگاه مذاهب اسلامی با آیت الله العظمی نوری همدانی دیدار و گفتگو کردند.
 
آیت الله نوری همدانی در این دیدار با اشاره به توطئه ی دیرینه دشمنان اسلام برای تحریف چهره حقیقی اسلام گفت: علمای اسلامی باید با تحقیق، تالیف، تعلیم و تبلیغ اسلام را خوب بشناسند و بشناسانند، شناخت و شناساندن دین، تلاش برای وحدت امت اسلامی و مقابله با فرقه‌های انحرافی و استکبار جهانی از مهمترین وظایف امروز علمای جهان اسلام است.
 
وی با اشاره به تاکید اسلام بر اتحاد مسلمانان برای نشان دادن قدرت، عزت و عظمت اسلام افزود: امروز هیچ امری مهم تر از وحدت و انسجام مسلمانان نیست و علمای جهان اسلام در این زمینه نقش مهمی را دارند.
 
این مرجع تقلید، مردمی بودن و نمایش چهره واقعی اسلام ناب و اخلاق اسلامی را در عمل به مردم، وظیفه ی دیگر علمای جهان اسلام برشمرد.
 
آیت الله نوری همدانی افزود: شما موظفید با کسانی که ترویج وهابیت و فرقه های انحرافی و دروغین می کنند مقابله کنید.
 
وی سومین وظیفه مهم علمای جهان اسلام را شناخت دشمن و مقابله با ظلم و ستم ارزیابی کرد و افزود: امروز مبارزه با استکبار و سلطه گران بسیار مهم است.
 
در این دیدار پروفسور محمد شیرازی رئیس دانشگاه جامع اسلامی اندونزی با ابراز خرسندی از حضور در ایران و دیدار با علما بر آمادگی برای استفاده از ظرفیت های همکاری علمی و دینی بین دو کشور تاکید کرد.
 
رئیس دانشگاه جامع اسلامی اندونزی گفت: همکاری های روبه رشد سال های اخیر با ایران باعث شناخت بهتر جامعه علمی اندونزی از اسلام و ایران شده است.
 
روسای برخی دانشگاه های بزرگ دینی اندونزی به دعوت دانشگاه مذاهب اسلامی برای گسترش همکاری های دوجانبه به ایران سفر کرده اند و قرار است در همین راستا نشست ارتباطات علمی آموزشی دانشگاه های ایران و اندونزی روز یکشنبه 30 مهرماه با حضور روسای این دو دانشگاه از ساعت 10:30 در دانشگاه مذاهب اسلامی-تهران برگزار شود.
 
https://taghribnews.com/vdcbz9b55rhbw0p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی