تاریخ انتشار۱۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۹:۲۱
کد مطلب : 254670

کشورهای مسلمان به درگیری و کشتارها در جهان اسلام کمک نکنند

امام جمعه یکی از بخشهای ارومانات کردستان با تأکید بر مشترکات بین مسلمانان، از کشورهای اسلامی خواست، به دنبال ایجاد صلح و وحدت و برادری باشند و نه جنگ و خونریزی.
کشورهای مسلمان به درگیری و کشتارها در جهان اسلام کمک نکنند
"لطف الله شافعی زاده" در حاشیه سی امین کنفرانس وحدت اسلامی در گفتگو با خبرنگار تقریب با انتقاد از حامیان تروریسم، گفت: از تمامی کشورهای اسلامی می خواهم تا به جنگ افروزی و برادر کشی در کشورهایی که دچار درگیری هستند، کمک نکنند بلکه به دنبال ایجاد صلح و برادری در این کشورها باشند.
وی ادامه داد:هیج دولتی اجازه نمی دهد، کشور دیگری کشورش را اشغال کند و حتما جلوی اشغالگر خواهد ایستاد تا انرا ازاد کند. وی با تاکید بر این که امت واحده اسلامی باید متحد باشد، به اشتباه بودن جنگ و خون ریزی در کشورهای اسلامی مثل بحرین، سوریه، عراق، ترکیه و ... اشاره کرد و گفت: ما مسلمانان مشترکات زیادی داریم؛ اختلافاتی که وجود دارد، کاملا سلیقه ای است و ما باید با تمسک به قران به سمت کعبه مقدس، قبله گاه بر حق اتحاد داشته باشیم.
شافعی زاده ادامه داد: مشکلاتی که امروز در جوامع اسلامی شاهد ان هستیم به خاطر شعار معروف "تفرقه بینداز و حکومت کن" است که غربی ها به کار گرفته اند؛ شاهد هستیم  که نفت و گاز و مواد اولیه مسلمانان را می برند در اروپا  و تبدیل به سلاحهای مخرب می کنند تا مسلمانان با آنها به جان هم بیفتند.
وی با استقبال از سخنان رئیس جمهور در افتتاحیه کنفرانس وحدت امسال گفت: به گفته رئیس جمهور نه شیعه با سنی و نه سنی با شیعه می جنگد و این استعمار است که حرف از هلال شیعی و مثلث سنی می زند.
شافعی زاده در پایان تأکید کرد که هیچ یک از ما نباید به مقدسات مذاهب و ادیان دیگر توهین کنیم، بلکه باید برای عقاید هم احترام قائل شویم.

تنظیم گفتگو: زهرا غلامی
 
https://taghribnews.com/vdcbzab5grhbs0p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی