تاریخ انتشار۱۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : 204675

عزیمت زائران سرزمین وحی از استان کردستان

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان: باوجود کاهش شمار زائران ایرانی خانه خدا، سهیمه حج زائران استان کردستان افزایش داشته است .
عزیمت زائران سرزمین وحی از استان کردستان

هاشم ناظمی جلال درگفتگو با خبرنگار تقریب (تنا) در سنندج گفت: امور اجرایی مربوط به اعزام زائران سرزمین وحی از استان کردستان از 8 ماه قبل آغاز شد و این عملیات با اعزام سه کاروان از 16 شهریور آغاز شد و امروز پایان یافت.

وی افزود : 980 زائر کردستانی در قالب هفت کاروان از فرودگاه همدان و یک کاروان از فرودگاه تهران راهی عربستان شدند.

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان درباره افزایش شمار زائران این استان در سالجاری گفت : باتوجه به تعمیرات صحن مسجد الحرام ما شاهد کاهش سهمیه همه کشورها و کاهش سهمیه 20درصدی جمهوری اسلامی ایران بودیم اما خوشبختانه در سه سال گذشته سهمیه استان کردستان افزایش هم داشته است .

وی افزود: از استان کردستان در سال 92 - 871 زائر، سال 93 -   910زائر و امسال نیز 980 زائر برای انجام مناسک حج راهی بیت الله الحرام شدند که این آمار بیانگر افزایش شمار حجاج کردستانی است .

هاشم ناظمی جلال با بیان اینکه 50 نفر نیز به عنوان عوامل همراه کاروان از استان اعزام شده اند افزود: از مجموع  980 زائر کردستانی مشرف شده به عربستان سه کاروان شامل 330 نفر از شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران، یک کاروان 85 نفره از قروه و دهگلان، یک کاروان شامل 135 نفر از بانه، یک کاروان 135 نفره از سقز و دو کاروان شامل 285 نفر از مریوان و سروآباد، امسال توفیق زیارت بیت الله الحرام را دارند.

بگفته مدیرکل حج و زیارت استان کردستان از این تعداد زائر کردستانی 484 نفر مرد و 496 نفر زن هستند و جوان‌ترین زائر متولد سال 1368 از شهرستان مریوان و مسن‌ترین زائر متولد سال 1297 از شهرستان بانه است.

 
https://taghribnews.com/vdcbzab5srhbg0p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی