تاریخ انتشار۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۴
کد مطلب : 200471
//اخبار بحرين//

تشکیل ستاد مردمی برای فعالیتهای 14 آگوست در بحرین/ تظاهرات بحرینی ها در حمایت از زندانیان سیاسی

اهالی شهرک الدیه ستادی را برای ساماندهی حرکت مردمی " 14 آگوست" که ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه برای این تجمع فراخوان داده است، دایر کردند.
تشکیل ستاد مردمی برای فعالیتهای 14 آگوست در بحرین/ تظاهرات بحرینی ها در حمایت از زندانیان سیاسی
به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا)، درشرایطی که تلاش و تکاپوی مردم برای مشارکت گسترده در فراخوان حرکت به سمت میدان شهدا در روز 14 آگوست ( جمعه 24 مرداد)  ادامه دارد، اهالی شهرک الدیه نیز ستادی را برای همین منظور دایر کردند.
 
مردم با حضور در این ستاد با نمایش عکسهایی از فعالیتهای مقدماتی خود، بر آمادگی برای شرکت در این فراخوان از طریق امضای طومار تأکید کردند.
 
پدر شهید حین الجزیری و پدر شهید جعفر الدرازی در صدر امضا کنندگان این طومار قرار دارند. آنها با درج عبارت "ما با شماییم" بر مشارکت خود در این حرکت تأکید کردند.
 
ائتلاف جوانان 14 فوریه در فراخوانی از ملت بحرین خواسته است که روز 14 آگوست (سالروز پایان استعمار انگلیس) در تجمع ها و فعالیتهایی به این مناسبت و با عنوان "ملت پیروز" مشارکت کنند.
 
تظاهرات بحرینی ها در حمایت از زندانیان سیاسی
 
اهالی شهرک الدیه با برگزاری تظاهرات با شکوه، بازداشت سران مخالفان و زندانی کردن فعالان سیاسی در زندان های آل خلیفه را محکوم و توقف جنایت های حقوق بشری علیه آنان را خواستار شدند.
 
تظاهرکنندگان با در دست گرفتن تصاویری از زندانیان و پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود " سرنگون باد حمد" (حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین)، "3000 زندانی سیاسی جنایتی نابخشودنی" و "مقصد میدان شهدا" سرنگونی حکومت آل خلیفه و برپایی نظام سیاسی جدید مبتنی بر عدالت و مساوات میان همه گروههای ملت را خواستار شدند.
 
شماری از جوانان در شهرک های المرخ، سلماباد، سار، عالی و سماهیج نیز با بستن خیابان ها و میادین ضمن اعلام همبستگی با زندانیان سیاسی برای گرامیداشت 14 آگوست – روز استقلال – آماده شدند.
 
به دنبال برگزاری این تظاهرات نیروهای امنیتی با شلیک گازهای سمی و اشک آور به سرکوب تظاهرکنندگان پرداختند.
 
https://taghribnews.com/vdcbzgb58rhbgap.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی