تاریخ انتشار۲۷ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب : 265470

برگزاری هفته فرهنگی ایران در هلند

هفته فرهنگی ایران در هلند، در مرکز تجاری - فرهنگی ایران و هلند (INTCC) واقع در شهر لیدر دورپ این کشور آغاز شد.
برگزاری هفته فرهنگی ایران در هلند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در مراسم  افتتاحیه هفته فرهنگی ایران در هلند، "علیرضا جهانگیری" سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه و "لیلا درسن یانسن" شهردار لیدر دورپ به عنوان مهمانان ویژه حضور داشتند. همچنین تعدادی از سفیران و دیپلمات‌های خارجی از کشورهای مختلف، از جمله عراق، بنگلادش و ...، هنرمندان و فرهیختگان هلندی، ایرانیان هنرمند و علاقمند به هنر ایرانی مقیم هلند نیز در این مراسم حضور داشتند.
 
لیلا درسن یانسن، شهردار لیدر دورپ در این مراسم با تأکید بر نقش هنر و فرهنگ به عنوان پلی برای مرتبط کردن ملت‌ها به یکدیگر، مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند و برنامه‌های هنری که در آن اجرا می‌شود را تقویت کننده این پل توصیف و ابراز امیدواری کرد که اینگونه فعالیت‌های فرهنگی بتواند در نزدیک‌تر کردن هرچه بیشتر دو ملت ایران و هلند به یکدیگر مؤثر واقع شود.
 
همچنین "تشکری تیمجانی" رئیس مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند و هماهنگ کننده برنامه‌های این مناسبت فرهنگی از طرف بخش خصوصی، طی سخنانی، با اشاره به اهمیت فرهنگ و هنر و جایگاه آن در جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد که اینگونه برنامه‌ها به نزدیکی بیشتر بین دو ملت ایران و هلند منجر شود.
 
برنامه‌های مختلف هفته فرهنگی ایران در هلند تا 30 فروردین ماه 1396 در این مرکز ادامه خواهد داشت.
 
اجرای زنده موسیقی‌های مختلف ایرانی از جمله موسیقی سنتی، مقامی و اقوام، نگارگری، معرق کاری، سفالگری، خاتم‌کاری، قلمزنی، نساجی و... از جمله هنرها و برنامه‌هایی است که در جریان برگزاری هفته فرهنگی ایران در هلند به نمایش گذاشته شده و یا به صورت زنده به اجرا در می‌آید.
 
 
https://taghribnews.com/vdcbzsb5grhb0ap.uiur.html
مرجع : العالم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی