تاریخ انتشار۱۳ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : 41557

افزایش تعداد مسافر از ایران به سوریه و لبنان

خبرگزاری تقریب (تنا) – دمشق 13/12/89
شمار مسافران ایرانی به سوریه و لبنان در سالهای اخیر هر سال در حال افزایش است به طوری که از ابتدای سال 1389 تاکنون 900 هزار زاير ايراني به سوريه سفر كرده اند.
افزایش تعداد مسافر از ایران به سوریه و لبنان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تقریب در سوریه، ' مسعود اخوان ' مدير دفتر نمايندگي سازمان حج و زيارت جمهوري اسلامي ايران درسوريه با بیان این مطلب گفت: بيش از ۶۰درصد از اين زايران از طريق كاروان هاي تحت پوشش سازمان حج و زيارت و۴۰ درصد بقيه ازطريق سازمان ايرانگردي و جهانگردي و آزاد به سوريه سفر كرده اند.
وی افزود: پيش بيني مي شود با توجه به افزايش سفر زايران در تعطيلات نوروز به سوريه اين رقم به بيش از يك ميليون نفر برسد.
اخوان ادامه داد: اعزام زايران ايراني به سوريه از طريق حدود ۷۰ پرواز هفتگي و مستقيم از مراكز استان هاي سراسر كشور توسط شركت هاي هوايي ايران اير، كاسپين، تابان، زاگرس، ماهان و كيش اير انجام مي شود كه فقط ۲۰ پرواز آن مربوط به روز جمعه است.
مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه همچنین گفت: اعزام زائران ایرانی از سوریه به لبنان از این پس به طور قانونمند انجام می شود.
وی افزود: با توجه به اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد زوار ایرانی به سوریه در قالب تورهای یک، دو و سه روزه به لبنان سفر می کنند شرکتهای سوری با ثبت نام از آنان هزینه های گزافی را از آنان اخذ می کردند.
اخوان ادامه داد: برنامه سفر تاکنون حضور در منطقه مسیحی نشین جونیه، مجسمه حضرت مریم(س)، قایق سواری در دریا، خرید در فروشگاه و برگشت به دمشق بود که مترجمین و لیدرهای تور پول زیادی غیر از دستمزد نصیب خود
می کردند لذا سازمان حج و زیارت از خرداد ۸۹ با رایزنی با طرفهای لبنانی باعث انعقاد قرارداد میان سه شرکت ایرانی و سه شرکت لبنانی شد.
اخوان یادآور شد: بر اساس این قرارداد، سفر کاروانهای سیاحتی به لبنان بر اساس برنامه ریزی سازمان حج و زیارت خواهد بود، به این شکل که ابتدا در یک منطقه خوش آب و هوا قبل از مرز سوریه نماز خوانده و صبحانه صرف می شود. سپس راهی بعلبک شده، پس از زیارت سیده خوله و راس الحسین، برای بازدید از غار زیبای "جعیتا" راهی بیروت می شوند که دارای تله کابین، قایق و امکان پیاده روی است.
به گفته اخوان، بعد از غار، زوار راهی مسجد امام جعفر صادق (ع) در منطقه ضاحیه بیروت شده و نماز می گذارند، صرف ناهار در یکی از رستورانهای مناسب همراه با روایت وضعیت لبنان، ایران، جنگ ۳۳ روزه و اوضاع رژیم صهیونیستی در منطقه توسط راوی از جالبترین برنامه های این سفر است.
وی تاکید کرد: سپس کاروان از قبور شهدای مقاومت از جمله "عماد مغنیه" زیارت و راهی ساحل روشه می شوند و در نهایت به دمشق بازمی گردند.
به گفته اخوان، "ثامن الائمه"، "شمسا" و "نسیم صبح" شرکتهای ایرانی و "مرمر"، "نعمه" و "امان" شرکتهای لبنانی طرف قرارداد هستند.
این در حالی است که "محمدرضا رحيمي" معاون اول رييس جمهور گفت: پس از اجراي خط راه آهن غرب تا عراق، اين مسير را تا سوريه و لبنان گسترش خواهيم داد.
وي اظهارداشت: اين راه آهن تا مرز خسروي و سپس به عراق متصل خواهد شد كه با اجراي اين طرح زوار ايراني آسانتر و با استفاده از خط پرسرعتي كه براي اين مسير طراحي شده است سريعتر مي توانند به عتبات عاليات تردد داشته باشند.
معاون اول رييس جمهور تصريح كرد: مسير راه آهن غرب كشور پس از گسترش به سوريه و لبنان اين ظرفيت را داراست كه به كشورهاي آفريقايي و اروپايي نيز متصل شود.
https://taghribnews.com/vdcbzsba.rhb8spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی