تاریخ انتشار۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب : 197278
درپی سهل انگاری مقامات زندان آل خلیفه؛

زندانی سیاسی بحرینی بینایی خود را از دست داد

محمود جعفر یکی از زندانیان سیاسی به دلیل بدرفتاری زندانبانان زندان مرکزی جو بحرین، نابینا شد.
زندانی سیاسی بحرینی بینایی خود را از دست داد

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از پایگاه اینترنتی الوفاق، مسوولان زندان محمود را از دریافت درمان و معالجه محروم نگه داشتند و همین امر منجر به نابینایی وی شد.

نابینا شدن محمود جعفر بهترین شاهد مثال بر بدرفتاری رژیم آل خلیفه با زندانیان سیاسی در بحرین است.

بر اساس این گزارش، محمود تاکنون سه بار بازداشت شده است؛ او تا 15 ژانویه امسال به علت تحت تعقیب قرار داشتن مخفیانه زندگی می کرد.

زندانیان سیاسی در دو زندان الحوض الجاف و مرکزی جو پس از شورش در ماه مارس گذشته بطور روزافزون تحت فشار قرارگرفته اند.
آنها از دریافت دوره درمانی لازم برای مجروحان محروم شدند که همین امر باعث وخیم تر شدن وضعیت جسمانی آنها شده است.

مردم بحرین چهار سال قبل، همزمان با شروع قیام های مردمی در منطقه اعتراضات خود را علیه رژیم مستبد و خودکامه حاکم آغاز کردند و با اینکه از همان ابتدای اعتراضات، شکل مسالمت آمیز و دور از خشونت داشت رژیم آل خلیفه در نهایت شقاوت و وحشی گری با معترضان برخورد کرد.

گرچه قیام مردم بحرین از چهار سال قبل رسماً آغاز شد ولی مبارزات پنهان و غیررسمی آنها به سالها قبل باز می گردد. رژیم آل خلیفه که تنها بخش کوچکی از جمعیت بحرین را نمایندگی می کند از چند دهه قبل با برقراری نظامی مستبد و فرقه گرا، ظلم و بی عدالتی آشکاری را علیه اکثریت مردم که عمدتاً از شیعیانند اعمال کرده است.
بسیاری از فرصتهای شغلی و مناصب اداری و حکومتی در انحصار وابستگان، عوامل و طرفداران رژیم است و اکثریتی که رژیم آنها را شهروند درجه 2 تلقی می کند از حقوق ابتدایی و آزادی های اجتماعی و سیاسی بی بهره اند.

از مشخصه های بارز انقلاب مردم بحرین، وابسته نبودن آن به قدرت های خارجی است و همین نکته، علت اصلی نگاه خصومت آمیز قدرت های استعمارگر به این انقلاب است.
 
https://taghribnews.com/vdcbzzb8wrhb95p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی