تاریخ انتشار۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 184048
آیت الله اراکی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد:

ایمان حقیقی از آن کسی است که به حاکمیت خدای متعال بر جهان ایمان دارد/انتظار فرج نتیجه ایمان به خدا و وعده های الهی است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب گفت: خدایی که قرآن کریم، رسول اکرم(ص) و ائمه معصومین معرفی می کنند اولین صفتنش این است که فرمانروای مطلق جهان هستی است.
ایمان حقیقی از آن کسی است که به حاکمیت خدای متعال بر جهان ایمان دارد/انتظار فرج نتیجه ایمان به خدا و وعده های الهی است
به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته حرم امام رضا(ع) با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف مردم در دوران غیبت ولی عصر(عج) انظار فرج است اظهار داشت: در روایات اسلامی آمده است از همه عبادت ها برتر و بهتر انتظار فرج است و دلیل این برتر بودن آن است که انتظار فرج نتیجه ایمان به خدا و وعده های اوست.

وی با بیان اینکه ایمان حقیقی را کسی دارد که به حاکمیت خدای متعال بر جهان ایمان داشته باشد، اظهار داشت: ایمان در قرآن کریم به ایمان به حاکیمت و فرمانبرداری خدای متعال گفته می شود.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه آنچه که ما به عنوان خدا می شناسیم و آنچه که غربی ها به عنوان خدا می شناسند تفاوت است، اظهار داشت: غربیان با وجود تفاوتی که در مکاتب دارند اما در یک اصل با هم مشترک هستند و آن این است که نگاه آنها به خدا نگاهی است که خدا را به عنوان پدر پیر و فرتوت بازنشسته از مدیریت جهان می شناسند. آنها می گویند خدا جهان را آفرید و الان بازنشسته شده است و وظیفه ما الان این است که فقط به این آفریننده احترام بگذاریم و عبادت از نظر غربی ها یعنی ااحترام گذاشتن به خدا، اما شناختی که قرآن کریم و رسول اکرم(ص) و ائمه هدی از خدای متعال ارائه می دهند کاملا با این تعریف متفاوت است.

وی افزود: خدایی که قرآن کریم، رسول اکرم(ص) و ائمه معصومین آنرا معرفی می کنند اولین صفتنش این است که فرمانروای مطلق جهان هستی است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه خداوند آفریننده و فرمانروای عام و ملک مطلق جهان هستی است، اظهار داشت: از یک سو خداوند آفریننده ای است که لحظه به لحظه به جهان هستی وجود و نیرو می بخشد و از سوی دستور دهنده و فرمانروا است و نباید به فرمانی غیر از فرمان او اطاعت کرد.

وی با بیان اینکه هر نوع حاکمیت باید حاکمیت خدا باشد، تأکید کرد: در جامعه بشر باید حکومت، حکومت خدا باشد و فرمان نیز فرمان او باشد.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه ما شیعیان معتقدیم که حاکم باید از سوی خدای متعال تعیین شود، اظهار داشت: رسول اکرم(ص) از سوی خداوند به عنوان فرمانروا بر روی زمین تعیین شدند و بعد از رسول اکرم (ص) این فرمانروایی را ائمه معصومین (ع) انجام دادند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال دو راه پیش روی انسان قرار داده است؛ یکی پیروی از فرمان الهی و دیگری پیروی از هوای نفس، اظهار داشت: خداوند رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) را فرستاد تا جامعه بشری را راهنمایی کنند تا انتخاب درستی داشته باشند و همه جهان را برای گزینش برتر آماده کنند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه همه جامعه باید در این گزینش برتر شریک باشند، تأکید کرد: ما باید به جایی برسیم که جامعه بشر را آماده کنیم که برای انتخاب گزینه برتر یعنی امام زمان (عج)آماده باشند.

وی افزود: اولین مقدمه برای انتخاب گزینه برتر این است که جامعه مسلمانان را برای این انتخاب آماده سازی کنیم.

آیت الله اراکی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مهمترین نقش جریان کربلا جدا سازی و روشن سازی فرق بین این دو راه است اظهار داشت: ما وظیفه داریم مسئله سید الشهداء را تبیین کنیم یکی از فلسفه های سید الشهداء این است که همواره گوشزد کنیم که بین راه فرمانروایان الهی و فرمانروایان غیر الهی تفاوت است.

وی افزود: ما وظیفه داریم این تفاوت را برای همه جامعه اسلامی روشن نماییم تا جامعه اسلامی بداند بین حکومت ناب محمدی با حکومت تحریف شده تفاوت وجود دارد. باید معلوم شود که اگر امویان حکومت کردند حکومت انها دروغین است و حکومت علوی عین عدالت است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: امروز اگر بخواهیم جامعه بشری را برای حکومت مهدوی و پذیرش فرمانروایی الهی آماده سازیم اولین کاری که باید انجام دهیم این است که به دنیا اعلام نماییم ما با این فرمانروایی ظالمانه که بر جهان سایه افکنده است مخالفیم و آنرا نمی پذیریم.

وی با بیان اینکه اولین گام در طریقه انتظار زمینه سازی برای ایجاد امت واحده اسلامی است، اظهار داشت: به دنیا اعلام می کنیم که با حاکمیت جور آمریکا و صهیونیست ها هیچگاه سازگار نیستیم و با این حاکمیت مخالفیم.

آیت الله اراکی در پایان تأکید کرد: اگر امروز به واسطه تحریم ها سختی هایی را تحمل می کنیم برای به دست آوردن کالای ارزشمندی است که برای رسیدن به آن کالای خون های ارزشمندی همچون خون علی(ع) و امام حسین(ع) ریخته شده است و این کالای ارزشمند عدالت، فضیلت و حاکمیت خدا است.
https://taghribnews.com/vdcc00qs42bq4x8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی