تاریخ انتشار۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : 194047
//خبرهايي از يمن//

ادامه حملات به یمن/ استقبال انصارالله از گفتگوهای بدون پیش شرط در ژنو/ عربستان مسبب بحران های سوریه، عراق

منابع خبری اعلام كردند: حملات جنگنده‌های سعودی به یمن 27 شهید و شماری زخمی برجا گذاشت.
ادامه حملات به یمن/ استقبال انصارالله از گفتگوهای بدون پیش شرط در ژنو/ عربستان مسبب بحران های سوریه، عراق
به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا)، جنگنده‌های سعودی طی دیشب و امروز مدرسه، مرکز درمانی، و مجتمع مسکونی پزشکان را در شهرستان "بکیل المیر" در استان حجه (شمال غربی صنعا) هدف قرار دادند.
 
جنگنده‌های سعودی همچنین 50 بار به یکی از اردوگاه های آوارگان در شهر "حریان" در استان حجه حمله کردند که بر اثر آن 8 تن شهید و حدود 50 نفر مجروح شدند.
 
این جنگنده ها در منطقه واسط در شهر سفیان (استان عمران) خودرویی را هدف قرار دادند و 3 نفر را به قتل رساندند.
 
خبر ديگر اين كه پایگاه خبری اخبارالساعه امارات روز یکشنبه به نقل از جنبش مقاومت مردمی انصارالله یمن نوشت: این گروه از مشارکت در همایش گفت وگوها بدون هیچ پیش شرطی درباره یمن که قرار است بین گروههای یمنی در ژنو برگزار شود، استقبال می کند.
 
این پایگاه خبری به نقل از محمد عبدالسلام سخنگوی رسمی جنبش انصارالله که در مسقط پایتخت عمان بسر می برد، افزود: وی با اسماعیل ولد الشیخ فرستاده دبیر کل سازمان ملل در امور یمن دیدار و درباره مقدمات برگزاری نشست ژنو در 24 خرداد بحث و تبادل نظر کرده است.
 
عبدالسلام همچنین گفت: درچارچوب دیدارهای مشورتی، هیاتی از جنبش مردمی انصارالله به دعوت وزارت خارجه روسیه به مسکو سفر کرده است.
 
سازمان ملل متحد 14 ژانویه را روز آغاز مذاکرات ژنو درباره یمن اعلام کرده که با مشارکت گروه های یمنی از جمله جنبش انصارالله و هیات اعزامی دولت مستعفی منصور هادی برگزار خواهد شد.
 
خبر ديگر از يمن اين كه علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن عربستان را مسبب اصلی مشکلات و بحران های سوریه، عراق و لیبی معرفی کرد و گفت: عربستان حتی به تحصیل کردگان خود هم اجازه صحبت درباره سیاست نمی دهد و از مردم خود می خواهد بخورند و بخوابند و سکوت کنند و در سیاست مداخله نکنند.
 
رییس جمهور پیشین یمن تصریح کرد: آل سعود برای حفظ پادشاهی و حکومت با نظام ملی عربی مخاف است و از نظام جمهوری، مجلس و تعدد احزاب به شدت هراس دارد.
 
 
https://taghribnews.com/vdcc00qsm2bqox8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی