تاریخ انتشار۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۸:۴۶
کد مطلب : 263941

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر بر همکاری های مشترک دینی و قرآنی تاکید کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر سه شنبه در جریان سفر خود به الجزایر در دیدار با وزیر اوقاف و امور دینی این کشور بر همکاری های مشترک دو کشور در زمینه های دینی و قرآنی تاکید کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر بر همکاری های مشترک دینی و قرآنی تاکید کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این مطلب گفت: دیدگاه های ایران و الجزایر به یکدیگر نزدیک و با هم تطابق دارد. و ما این قرن را قرن اسلام می دانیم.
 
وی افزود: دو کشور از نظر فکری و دینی نیز به یکدیگر نزدیک هستند و می توانند در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا گام های موثر و مشترکی با یکدیگر بردارند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ایران در مقابل تروریست و گروهک های تکفیری در منطقه خاورمیانه جبهه فرهنگی ایجاد کرده است. زیرا اعتقاد داریم از طریق فرهنگ بسیاری از مشکلات قابل حل شدن است.
 
صالحی امیری گفت: رهبر جمهوری اسلامی ایران در مقابل تروریست ایستاده اند و معتقدیم الجزایر نیز در مقابل تروریست ایستاده است.
 
عضو کابینه تدبیر و امید افزود: دو کشور در زمینه های بهداشتی، صنعتی، کشاورزی و ... روابط مناسبی با یکدیگر دارند و باید بدانیم که ریل مستحکم روابط، زمینه های فرهنگی و هنری است و باید روابط فرهنگ و هنری را با یکدیگر گسترش دهیم.
 
وی ادامه داد: ایران در زمینه های دینی و قرآنی فعالیت های متنوعی دارد و در این زمینه می تواند با الجزایر همکاری های مشترک داشته باشد.
 
صالحی امیری با اشاره به تعداد مساجد و کانون های فرهنگی و هنری مساجد در کشورمان، افزود: معتقدیم مساجد باید به قطب های فرهنگی تبدیل شوند.
 
وی گفت: گسترش روابط ایران و الجزایر به نفع جهان اسلام خواهد بود.
 
در ادامه این دیدار  محمد عیسی وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر گفت: سیاست الجزایر گسترش روابط با کشورهای اسلامی از جمله ایران است.
 
وی افزود: اختلافات کشورها با یکدیگر نباید در زمینه اختلافات دینی باشد.
 
وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر با اشاره به تفاهم نامه مشترک دو کشور با یکدیگر گفت: گسترش روابط فرهنگی و دینی بر اساس این تفاهم نامه ضروری است.
 
وی با اشاره به نقش فضای مجازی در جذب جوانان از سوی گروهک های تروریست، بر توجه به این فضا و اهمیت آن تاکید کرد.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcc01qis2bqeo8.ala2.html
مرجع : روابط عمومی وزارت ارشاد
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی