تاریخ انتشار۱۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۳:۳۰
کد مطلب : 273940

بازدید آیت الله اراکی از مرکز آموزش عالی دینی حساکی استانبول

دبیرکل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: امروز با توجه به اقدامات تکفیری ها در جهان اسلام و هجمه های دشمنان جهان اسلام، هیچ تکلیف و وظیفه شرعی مهمتر از وحدت میان امت های اسلامی وجود ندارد.
بازدید آیت الله اراکی از مرکز آموزش عالی دینی حساکی استانبول
به گزارش خبرگزاری تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب که در رأس هیئتی به ترکیه سفر کرده است روز سه شنبه ضمن بازدید از مرکز آموزش عالی دینی (حساکی) در استانبول با دکتر "عادل بور" رئیس این مرکز دیدار و گفت و گو کرد.
 
در این دیدار طرفین ضمن بررسی موضوعات همکاری های مشترک در زمینه های علوم دینی و اسلامی و نحوه فعالیت های دو مجموعه تبادل اطلاعات کرده و به طرح راهکارهای نوین و تعاملات سازنده و توسعه همکاری های علمی تاکید کردند.
 
آیت الله اراکی در این دیدار طی سخنانی ضمن تاکید بر گسترش همکاری در زمینه علوم اسلامی و دینی، به نقش برجسته این همکاری ها در ایجاد وحدت میان امت اسلامی اشاره کرد و گفت: امیدواریم با همکاری علمای جهان اسلام بتوانیم گامی مهم در راستای وحدت امت اسلامی برداریم.
 
وی افزود: امروز با توجه به اقدامات تکفیری ها در جهان اسلام و هجمه های دشمنان جهان اسلام، هیچ تکلیف و وظیفه شرعی مهمتر از وحدت میان امت های اسلامی وجود ندارد و تنها با همکاری های مشترک میان اندیشمندان و علمای اسلامی می توان گامی مؤثر در ایجاد وحدت امت اسلامی برداشت.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب ضمن تأکید بر اهمیت تبادل انتقال اندیشه وحدت میان اندیشمندان وعلمای دو کشور به نقش برجسته علما در ایجاد وحدت میان امت اسلامی اشاره کرد و گفت: علما وظیفه خطیری در این زمینه بر عهده دارند و امیدوارم با همکاری علما، بتوانیم گامی مؤثر برای افزایش همکاری ها در زمینه وحدت امت اسلامی برداریم.
 
دکتر "سیدمهدی مصطفوی" عضو شورای راهبردی روابط خارجی دفتر مقام معظم رهبری نیز در این دیدار با اشاره به مذاکرات و توافقات صورت گرفته با "محمد گورمز" رئیس سازمان دیانت ترکیه، بر ضرورت عملیاتی ساختن توافقات به ویژه برقراری گفت و گوهای بین علمای دو طرف تاکید کرد.
 
دکتر "عادل بور" رئیس مرکز آموزش عالی دینی حساکی در استانبول نیز در این دیدار طی سخنانی گفت: امروز مشکلاتی جدی گریبان گیر جهان اسلام شده و تحولات خیره کننده اخیر متاسفانه جهان اسلام را در یکی از حساس‌ترین و بحرانی ترین مقاطع تاریخ اسلام قرار داده است.

وی افزود: مشکلات پیش رو، مربوط به اسلام و معارف و آموزه های دینی نیست بلکه از مسایلی دیگر نشات می گرد و اگر دو کشور ایران و ترکیه بتوانند بر روی مسائل علمی و اندیشه ای تمرکز کنند، با تکیه بر این محور می توانند به حل شدن مشکلات جهان اسلام کمک بزرگی کنند.

لازم به ذکر است در پایان این دیدار آیت الله اراکی و هیئت همراه از بخش های مختلف این مرکز بازدید کردند.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcc01qix2bqmo8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی