تاریخ انتشار۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب : 288647
استاد گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران:

ایجاد رژیم جعلی صهیونیستی، فضای تقریب را در منطقه مساعد کرد

دکتر اسماعیلی گفت: ایجاد رژیم جعلی صهیونیستی در منطقه، فضای تقریب را در منطقه مساعد کرد و عملا گرایش های مختلف اسلامی را به این اتفاق نظر رساند که چاره ای جز کنار گذاشتن اختلافات تاریخی ندارند.
ایجاد رژیم جعلی صهیونیستی، فضای تقریب را در منطقه مساعد کرد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دکتر محمد مهدی اسماعیلی، عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در مصاحبه با رادیو گفت و گو، با اشاره به دو کلمه ی کلیدی "اتحاد" و "امت واحده" اظهار داشت: اختلافات مذهبی و فرقه ای یک گسل با قدمتی طولانی در جهان اسلام است که در دوره های مختلف و با انگیزه های عمدتا قدرت طلبانه در جهان اسلام توسط حکام جور و قدرت های خارجی فعال شده است.
 
دکتر اسماعیلی با ابراز تأسف از تعارضات مذهبی و فرقه ای متعدد در جهان اسلام که استعدادهای این حوزه را از بین برده است، گفت: صهیونیست و استعمار غرب دشمن مشترکی هستند که موجودیت جهان اسلام را مورد تهدید قرار داده اند.
 
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران  خاطرنشان کرد: ایجاد رژیم جعلی صهیونیستی، فضای تقریب را در منطقه مساعد کرد و عملا گرایش های مختلف اسلامی دغدغه مدار را به این اتفاق نظر رساند که چاره ای جز کنار گذاشتن اختلافات تاریخی ندارند. نزدیکی اخوان المسلمین با جمعیت فداییان اسلام و تعاملات فقهی الازهر و حوزه علمیه قم از مصادیق این نزدیکی در جهان اسلام بودند. انقلاب اسلامی هم به رهبری امام راحل(ره) عملا زمینه تحقق عملی برای تقریب میان مسلمین را فراهم کرد که این مهم با رهبری خلف صالح ایشان، تداوم پیدا نموده است.
وی مهم ترین هدف دشمن از تقویت جریان تکفیری را تلاش برای کم اثر کردن پیام تقریب انقلاب اسلامی قلمداد، و از تقویت ارتباطلات علمی و فرهنگی به عنوان عاملی برای مقابله عملی با گسترش این جریان خطرناک یاد کرد. 
https://taghribnews.com/vdcc04qim2bq4e8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی