تاریخ انتشار۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : 158146
اندیشمند مصری در گفتگو با تقریب:

تاسیس اتحادیه بازرگانان جهان اسلام منجر به وحدت اقتصادی مسلمانان خواهد شد

اندیشمند مصری با اشاره به تاسیس اتحادیه تجار و بازرگانان جهان اسلام، این اقدام را گامی مهم برای ایجاد وحدت اقتصادی مسلمانان و رفع مشکلات و چالشهای اقتصادی در کشورهای اسلامی برشمرد.
تاسیس اتحادیه بازرگانان جهان اسلام منجر به وحدت اقتصادی مسلمانان خواهد شد
"احمد مصطفی" در گفتگو با خبرنگار تقریب(تنا) در حاشیه نخستین نشست اتحادیه تجار و بازرگانان جهان اسلام که شنبه هفته جاری در جزیره کیش برگزار شد، خاطرنشان کرد: یکی از زمینه های مهم همگرایی بین مسلمانان استفاده از فرصتهای اقتصادی و پتانسیل موجود در کشورهای اسلامی است و مسلمانان باید از این فرصت برای نزدیکی و تقریب بیشتر استفاده کنند.
 
وی با تقدیر از نقش جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد وحدت بین مسلمانان، تصریح کرد: تاسیس اتحادیه بازرگانان مسلمان یکی از گامهای مهمی بود که مجمع جهانی تقریب آن را برداشت که این اتحادیه می تواند در رفع فقر و تبعیض های اقتصادی بر ضد مسلمانان تاثیرگذار باشد.
 
این فعال اقتصادی مصری در ادامه تاکید کرد: سایر کشورهای اسلامی باید از فضای مهیا شده برای تحول اقتصادی بهره گرفته و به سر وسامان دادن به وضعیت اقتصادی کشورهای اسلامی کمک کنند.
 
وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به موج بیداری اسلامی در منطقه از جمله مصر، اظهار داشت: شروع این جریان با هدف رهایی از بند استبداد و استعمار صورت گرفت، اما در ادامه شاهد انحرافاتی در این زمینه بوده ایم که آینده آن را گنگ و مبهم نشان می دهد.
 
احمد مصطفی افزود: بیداری اسلامی تنها با تاکید بر اهداف آغازین آن و پافشاری و استقامت در برابر انحرافات می تواند به سرمنزل مقصود برسد و از خطرات انحراف درامان بماند.
https://taghribnews.com/vdcc04qse2bqps8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی