تاریخ انتشار۲۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : 156742
رییس جمهوری در مراسم رژه روز ارتش:

ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد اسلام خواهی، میهن دوستی و مردم سالاری است

رییس جمهوری صبح روز جمعه در مراسم رژه ۲۹ فروردین - روز ارتش جمهوری اسلامی ایران- با بیان اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران شجره طیبه ای است که با ریشه های استوار در همه صحنه ها آماده ایثار و فداکاری هستند گفت: روز ارتش روز قدرت ملت ایران ، اتکاء مردم به نیروهای اسلامی، فداکار و مردمی و روز شادابی همه نیروهای مسلح و به معنای اتحاد بیشتر در صفوف به هم پیوسته آنان است.
ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد اسلام خواهی، میهن دوستی و مردم سالاری است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران فرزندان به حق این آب و خاک و به حق نهاد حرفه ای دفاع از میهن اسلامی هستند تصریح کرد: ارتش بدون نگاه به خط کشی های سیاسی ، حزبی و فرقه ای همواره دفاع از آب ، خاک ، میهن عزیز و نظام مردمی را به عنوان هدف والای خود مد نظر قرار داده است.

رییس جمهوری با اشاره به فداکاری ها و رشادت های نیروهای ارتش در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، دلاور مردی های آنان را موجب اثبات لیاقت و صلاحیت ارتش به مردم دانست و افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد اسلام خواهی، میهن دوستی و مردم سالاری است که در همه صحنه های سی و پنج سال پس از انقلاب و در فراز و نشیب های گوناگون در خط مقدم دفاع از نظام، میهن و رهبری قرار داشته است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتشی خودکفا و از فناوری های نو برخوردار است و در عین دانش محوری همواره اخلاق مدار و ولایت مدار بوده تصریح کرد: اگر امروز نیروهای دیپلماسی کشور و افسران میدان صلح در مبارزه سیاسی و مذاکره منطقی با قدرت ها در صحنه جهانی حضور دارند و شجاعانه از منافع کشور دفاع می کنند، به پشتوانه رای مردم ، هدایت های رهبری و اقتدار نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

رییس جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات به دنیا اعلام کرده و می کند که اهل تجاوز و جنگ نیست ، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گفت و گو و منطق است اما در برابر هر تجاوزی قاطعانه خواهیم ایستاد. حمایت نیروهای مسلح و مردم دلیر ما موجب شده که مسئولان مذاکره کننده در خط مقدم دیپلماسی توانمند شده و از منافع ملی به خوبی دفاع کنند.

دکتر روحانی گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده که به وصیت امام راحل که فرمود نیروهای نظامی در کار سیاسی دخالت نکنند عمل کرده است. ارتش ضمن آگاهی از مسائل سیاسی هرگز در بازی ها و دسته بندی های سیاسی دخالت نمی کند و هرگز از ملت و دولت منتخب مردم سهم خواهی نکرده و دنبال دفاع از میهن و نظام بوده است.

رییس جمهوری ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را لنگر و پایگاهی برای ثبات منطقه آشوب زده خاورمیانه توصیف کرد و افزود: امروز همسایگان جمهوری اسلامی ایران بدانند که ارتش ایران حامی ثبات و امنیت در تمام منطقه بوده و همه کشورهایی که می خواهند در ثبات و امنیت باشند می توانند به نیروهای مسلح این سرزمین اتکاء کنند.

دکتر روحانی با بیان اینکه ارتش ایران مانند ارتش برخی کشورهای دیگر نیست که اگر انقلابی رخ داد مردم را کنار زده و به فکر تصاحب قدرت باشند گفت: در طول سال های پس از انقلاب هرگز در کشور شاهد دولت نظامی نبودیم و گردش قدرت در کشور ما بی خشم و در چارچوب قانون بوده است.

رییس جمهوری ادامه داد: قدرت اصلی نیروهای مسلح ایران اتکاء به معنویت و ایمان است و امروز در سایه معنویت، اخلاق و فناوری روز، ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان ارتشی مجهز و بازدارنده در برابر چشم طمع دیگران است.

دکتر روحانی تاکید کرد: تردیدی نیست که ایران اسلامی با وجود چنین فرزندان شجاعی هرگز اجازه نمی دهد شاهد تجاوزی در این کشور باشیم، چرا که دشمن آگاه است که این سرزمین دیار شیران است و اجازه هیچ قصد شومی علیه کشور را به هیچ قدرتی نمی دهند.

رییس جمهوری وحدت میان نیروهای مسلح را رابطه ای طلایی دانست و تصریح کرد: امروز همه مرزها و قلب کشور به دلیل وجود نیروهای مسلح دلیر و فرماندهی عالم و فقیهی بزرگ در امنیت کامل است.

دکتر روحانی در پایان گفت: دولت از مردم و نیروهای مسلح می خواهد به دولت کمک کند تا شاهد اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور باشیم.

پس از سخنان رییس جمهوری یگان های نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران و آخرین دستاوردها و تجهیزات نیروهای گوناگون ارتش از مقابل جایگاه رژه رفتند.
https://taghribnews.com/vdcc0eqsi2bqpm8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی