تاریخ انتشار۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : 192841
کنفرانس اتحاد برای صلح در لندن؛

یک درصد جمعیت جهان 50% ثروت دنیا را دارند

تنا-لندن
کنفرانس اتحاد برای صلح به همت گروهی از اندیشمندان مسلمان و مسیحی وفعالان صلح طلب در لندن برگزار شد. پژوهشگر مسلمان: ما در یک سیستم اقتصاد سیاسی فاسد که برای 99%مردم جهان ناکارآمد بوده و فقط برای 1% از مردم از طبقه اشراف و بانکداران طراحی شده است زندگی می کنیم. این نظام اقتصادی قادر است بر نظام سیاسی هر کشور و اقتصاد جهان مسلط شود.
یک درصد جمعیت جهان 50% ثروت دنیا را دارند


به گزارش خبرنگار تقریب(تنا)از لندن در این کنفرانس که به منظور بررسی چالش های جهانی ،تهدیدها ،چشم انداز صلح و به چالش کشیدن وضعیت موجود اقتصاد سیاسی در جهان برگزار شد،معین یاسین پژوهشگر مسائل اقتصادی با تشریح وضعیت حاکم بر اقتصاد جهان گفت :نتیجه جنگ جهانی علیه تروریسم که بیش از 14 سال است آغاز شده ،افزایش اسلام هراسی در عصر حاضر است.
وی هدف اصلی قدرتهای جهانی از براه انداختن جنگ های ایدئولوژیک را منافع اقتصادی وغارت بیشتر ملت ها دانست.

این پژوهشگر مسلمان گفت :ما در یک سیستم اقتصاد سیاسی فاسد که برای 99%مردم جهان ناکارآمد بوده وفقط برای 1% از مردم از طبقه اشراف وبانکداران طراحی شده است زندگی می کنیم .این نظام اقتصادی برای یک سیستم کنترل مالی در بخش خصوصی طراحی شده که قادر به تسلط بر نظام سیاسی هر کشور واقتصاد جهان است.

معین یاسین افزود :ما نیاز به احیای مجدد دموکراسی اقتصادی به همراه ایجاد جنبشی برای تغییرات جامع وساختاری داریم. زیرا ما در یک نظام بانکداری به هم پیوسته متشکل از بانک مرکزی انگلیس ،بانک فدرال امریکا ،بانک مرکزی اروپا ،صندوق بین المللی پول وبانک جهانی زندگی می کنیم. زندگی در یک سیستم جهانی سرمایه داری که بر محور پول پرستی بنا شده ،زندگی در یک سیستم اقتصاد سیاسی فاسد و مبتنی برتقلب اجتماعی که همه پذیرفته اند.

وی با اشاره به تقلب های بزرگ ونجومی در بانک های بزرگ جهان گفت :شما جریمه ناچیز 20 میلیون پوندی بانک مرکزی آمریکا برای تقلب در وام های مسکن و جریمه کوچک 307 میلیون پوندی برای 6 بانک برتر جهان به خاطر تقلب های بزرگ ،بدون هیچ گونه مجازات کیفری را چه می نامید آیا این فساد نیست؟

این کارشناس مسائل اقتصادی با استناد به گزارش های اخیر موسسه بین المللی آکسفام گفت طبق این گزارش های رسمی ومنتشر شده، در سال 2014 به خاطر فعالیت مالی بخش خصوصی و کارتل های بانکی ، فوق ثروتمندان در حال افزودن به ثروت های خود هستند. برپایه این گزارش 1% جمعیت جهان 48% از ثروت جهانی را در سال 2014 در اختیار داشتند و در سال 2016 این 1% جمعیت 50% ثروت های جهانی را در اختیار خواهند گرفت.

معین یاسین همچنین در مورد شکاف طبقاتی موجود در جهان گفت :100 سال پیش شکاف طبقاتی "1 به 3 "بود اما در حال حاضر این رقم به 1" به 100" رسیده است و این در حالی است که از 2 میلیاردو 200 میلیون کودک جهان 1 میلیارد نفر آنان در فقر زندگی می کنند وروزانه 22 هزار نفر در اثر گرسنگی جان خود را از دست می دهند.

وی سپس به وضعیت فعلی جهان اشاره کرد وافزود :ما در جهانی زندگی می کنیم که در آن هر سال 1/738 تریلیون دلار صرف جنگ می شود و حتی اگر در این میان برای بدست آوردن سود حداکثری ،مردم بی گناه کشته شوند برای آنان اهمیتی ندارد.ما شاهد بوجود آمدن دو جنگ داخلی بدست سرمایه داران وبانک داران غربی بودیم که به سایر نقاط جهان کشیده شد و جهان سوم بیشتر در جهنم فرو رفت .

معین یاسین راه حل مشکلات موجود جهان را تغییر ساختاری اقتصاد سیاسی جهان وتبدیل آن به یک اقتصاد سیاسی مبتنی بر اخلاق دانست زیرا به عقیده وی اقتصاد فعلی مبتنی بر جنگ است که باید به زباله دان تاریخ سپرده شود.

وی همچنین پایان دادن فوری به ریاضت اقتصادی بی رحمانه ، پایان دادن به فعالیت های کارتل های بزرگ مالی وکنترل عمومی بانک های خصوصی ونیز پایان دادن به ربا خواری وقبول پول مشترک را از جمله راه های برون رفت از وضعیت موجود دانست.
 
https://taghribnews.com/vdcc0iqss2bqo48.ala2.html
مرجع : خبرنگار تنا- لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی