تاریخ انتشار۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب : 269341

انتقاد علمای عراق از نشست سران کشورهای عربی اسلامی در ریاض

امام جمعه نجف اشرف با اشاره به نشست سران کشورهای عربی و اسلامی که با حضور رئیس جمهور آمریکا در ریاض برگزار شد، تصریح کرد که نشست ریاض منجر به سرنگونی حکومت آل‎سعود می‎شود.
انتقاد علمای عراق از نشست سران کشورهای عربی اسلامی در ریاض
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی" امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، با اشاره به حمله تروریستی به شهر منچستر انگلیس و درگیری مسلحانه تروریست ها با پلیس فیلیپین گفت: تروریست‎ها بالاخره به کشورهای خود بازگشتند و ما امیدواریم که جهان از شر داعش رهایی پیدا کند.

وی از اقدام اخیر سران عشائر عراق در امضای عهدنامه در حرم مطهر امام حسین (ع) مبنی بر دوری از اقدامات خلاف شریعت اسلامی و آداب و رسوم غلط تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام قبانچی با اشاره به نشست سران کشورهای عربی و اسلامی با دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در ریاض پایتخت عربستان تصریح کرد: در حالی آمریکا اقدامات تروریستی را در بیانیه پایانی نشست ریاض محکوم می‎کند که خود از حامیان اصلی تروریسم است؛ در ۴ بند از این بیانیه به جای کلمه ایران باید اسم وهابیان درج شود.

وی ادامه داد: نشست ریاض مقدمه‎ای برای سرنگونی حکومت‎های ظالم منطقه نظیر آل‎سعود می‎شود آنچنان که پس از سفر بارک اوباما ریس جمهور سابق آمریکا به مصر و دیدار با حسنی مبارک این حکومت سرنگون شد.

امام جمعه نجف خاطرنشان کرد: آل‎سعود در حالی 480 میلیارد دلار به عنوان رشوه به آمریکا پرداخت می‎کند که این مبلغ 8 برابر بیشتر از بودجه عراق است.

وی در رابطه به آخرین تحولات بحرین گفت: صدور حکم و یورش به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین نشان دهنده میزان مشکلات طائفه‎ای و مذهبی است.

حجت الاسلام قبانچی از حکومت بحرین برای دوری از خشونت و قلع و قمع مردم دعوت کرد و اظهار داشت که ملت عراق همچنان از مردم بحرین حمایت می‎کنند و خواستار احقاق حقوق آن‎ها هستند.

"آیت الله سید محمد تقی مدرسی" از علمای عراق نیز  طی پیامی با اشاره به نشست سران کشورهای عربی و اسلامی با حضور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ریاض، خاطرنشان کرد: این گونه نشست‎ها به جای گسترش وحدت، بر اختلاف افکنی و فتنه دامن می زند.

وی افزود: برخی از کشورها پس از چنین نشست‎هایی به دشمنان نزدیک می‎شوند و روابط و همکاری‎های خود را با کشورهای دوست به فراموشی می‎سپارند.

آیت الله مدرسی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی خوبی است که سران کشورهای عربی و اسلامی، مصالح ملی خود را بر همه امور ترجیح دهند و اشتباهات گذشته خود به ویژه در رابطه با تروریسم را جبران کنند و در پی رشد اقتصادی و اجتماعی باشند.

وی افزود: با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان از همه امت اسلامی و مردم عراق می‎خواهیم که این فرصت را غنیمت شمرده و به صله رحم، نیکی به دیگران بپردازند و قلب‎های خود را از کینه و دشمنی خالی کنند.

این عالم عراقی مشورت و همفکری بین کشورهای مختلف را به سود آن‎ها دانست و اظهار داشت: خداوند متعال امت و جامعه‎ای که با هم ارتباط، همکاری و همزیستی مسالمت آمیز داشته باشند را یاری می‎کند.

وی تأکید کرد که خطیبان، نویسندگان و رسانه‎ها به جای کوبیدن بر طبل تفرقه در جهت مصالح دینی، ملی و وحدت قدم بردارند.
https://taghribnews.com/vdcc0oqis2bqe18.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی