تاریخ انتشار۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب : 190645

2450 ناشر در نمایشگاه بین المللی كتاب تهران / شعار امسال نمایشگاه "خواندن، گفت‌و‌گو باجهان"

تنا – اختصاصی
در این دوره از نمایشگاه 300 هزار عنوان کتاب داخلی و 165 هزار عنوان کتاب خارجی عرضه می‌شود.
2450 ناشر در نمایشگاه بین المللی كتاب تهران / شعار امسال نمایشگاه "خواندن، گفت‌و‌گو باجهان"

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری این دوره از نمایشگاه کتاب تهران گفت: در نمایشگاه امسال نیم میلیون کتاب داخلی و خارجی عرضه می شود.

صالحی اظهار داشت: فرصت 11 روزه نمایشگاه زمان مناسبی است تا اهل فرهنگ در رابطه با موضوعات مختلف نشر كشور گفتگو كنند و در واقع این نمایشگاه به نوعی پاتوق فرهنگی كشور است.
 
وی در ادامه، نمایشگاه کتاب را کتابخانه بزرگ درگردش نامید و افزود: نمایشگاه کتاب نوعی دید و بازدید اهل فرهنگ است و همچنین فرصتی برای دیپلماسی فرهنگی بر محور کتاب و نشر ایجاد می کند.
 
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از عرضه حدود نیم میلیون کتاب داخلی و خارجی در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت:  در این دوره از نمایشگاه  300 هزار عنوان کتاب داخلی و 165 هزار عنوان کتاب خارجی عرضه می‌شود.
 
رئیس نمایشگاه كتاب تعداد ناشران در نمایشگاه امسال را دو هزار و 450 ناشر بیان کرد و افزود: هر روز برپایی نمایشگاه  به نام یک‌ استان نامگذاری شده و هر استان دستاوردهای فرهنگی خود را در حوزه کتاب ارائه می کند.

وی افزود: اهواز نيز که به عنوان پایتخت کتاب انتخاب شده بود نیز در این دوره غرفه مستقلی دارد و به ارائه برنامه‌های خود در این غرفه می‌پردازد.
 
معاون فرهنگی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به ناشران خارجی مهمان نمایشگاه گفت: عمان به عنوان مهمان نمایشگاه امسال است و بین المللی شدن نمایشگاه کتاب تهران نیز به صورت جدی تقویت می شود.
 
وی افزود: عمان به عنوان پایلوت خوب در منطقه خلیج فارس و دیگر كشورهای عربی مطرح است و هیئتی از مقامات عمانی به سرپرستی وزیر اطلاع رسانی این کشور وارد تهران شده اند و از بازدید كنندگان نمایشگاه امسال هستند.

صالحی با تاكید بر لزوم بهره گیری از فضای فرهنگی نمایشگاه كتاب، خاطرنشان كرد: توجه به فرهنگ ایرانی اسلامی در نمایشگاه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و نمایشگاه كتاب نمایه ای از فرهنگ ایرانی اسلامی ماست.
 
 علاقمندان به حوزه فرهنگ و كتاب می توانند از صبح چهارشنبه از نمایشگاه كتاب در مصلا بازدید كنند.
 
https://taghribnews.com/vdcc0xqsp2bqoe8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی