>> آمریکا مالک کلمه ترور استجامعه پذیری سیاسی، یکی از ابزارهای آمریکا برای فرار از برچسب تروریست است | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۷
کد مطلب : 273634
همایش "ایالات متحده، حقوق بشر و گفتمان سلطه"//11//

آمریکا مالک کلمه ترور است/جامعه پذیری سیاسی، یکی از ابزارهای آمریکا برای فرار از برچسب تروریست است

استاد اقتصاد سیاسی بین الملل دانشگاه ایالتی کالیفرنیا: آمریکا یک چارچوب منطقی سازی برای فرار از برچسب تروریست اتخاذ کرده که جامعه پذیری سیاسی یکی از ابزارهای آمریکا برای این کار است.
آمریکا مالک کلمه ترور است/جامعه پذیری سیاسی، یکی از ابزارهای آمریکا برای فرار از برچسب تروریست است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "پروفسور بوگروسکاپ" استاد اقتصاد سیاسی بین الملل دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، امروز در همایش ایالات متحده، حقوق بشر و گفتمان سلطه که در دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان جمله‌ای مبنی بر اینکه یک نفر از منظر شخصی تروریست و از منظر شخص دیگر مبارز راه آزادی است، گفت: این جمله نقطه آغاز و پایان هر گونه مباحثه جدی درباره تروریسم و یک کلیشه پوچ و خطرناک است زیرا در این تعریف حقایق قدرت پنهان شده است؛ با توجه به گسترش تروریسم در زندگی مدرن، این دیدگاه در بهترین حالت مایه تأسف و در بدترین شکل بسیار خطرناک است.

وی در مورد مالکیت کلمه ترور گفت: قدرتمندترین کشور در دنیای کنونی ما یعنی آمریکا مالک کلمه ترور است؛ به طور مثال اگر کشوری مانند لوکزامبورگ موضوع جنگ علیه ترور را اعلام کند، کسی به آن توجه نخواهد کرد؛ اما هنگامی که یکی از کشورهای قدرتمند به خصوص آمریکا این موضوع را مطرح کند آن موقع است که این کلمه معنی پیدا می کند.

پروفسور بوگروسکاپ در خصوص نحوه فرار آمریکا از برچسب تروریست، گفت: آمریکا یک چارچوب منطقی سازی برای فرار از این برچسب اتخاذ کرده که جامعه پذیری سیاسی یکی از ابزارهای آمریکا برای این کار است.

وی ادامه داد: از نظر آمریکا تروریست ها افراد و کشورهایی هستند که از تروریسم دفاع کرده و اعمال تروریستی انجام می دهند، استدلال آمریکا این است که آمریکا، انگلیس و فرانسه هیچ گاه حامی تروریست نبوده و نیستند، زیرا جزو کشورهای لیبرال دموکرات هستند.

وی تأکید کرد: آمریکا نه تنها از برچسب تروریست فرار می کند بلکه اعلام می کند، ما کارهای انسان دوستانه انجام می دهیم،  از طرفی در مبارزات انتخاباتی 2016، آمریکا اعلام کرد که کشورهایی مانند ایران تروریست هستند اما در واقع این خود آمریکاست که اعمال تروریستی انجام می دهد.
 
https://taghribnews.com/vdcc11qi02bqme8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی