تاریخ انتشار۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : 268739

واکنش مردم و شخصیت‌های اسلامی به حکم شیخ عیسی قاسم/نظامیان آل خلیفه تظاهرات شهروندان بحرینی را سرکوب کردند

شهروندان بحرینی با سردادن تکبیر در منطقه الدراز محل سکونت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم صدور حکم ظالمانه رژیم آل خلیفه علیه ایشان را محکوم کردند.
واکنش مردم و شخصیت‌های اسلامی به حکم شیخ عیسی قاسم/نظامیان آل خلیفه تظاهرات شهروندان بحرینی را سرکوب کردند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در پی صدور حکم "آیت‌الله شیخ عیسی قاسم" بر اساس اتهامات واهی، موجی از اعتراضات مردمی این کشور را فراگرفته است.

شهروندان بحرینی در منطقه الدراز منامه همزمان با قرائت حکم شیخ عیسی قاسم، فریاد الله اکبر سرداده و این حکم را محکوم کردند.

همچنین کفن‌پوشان بحرینی، تظاهرات گسترده‌ای را از میدان الفداء در منطقه الدراز آغاز کرده‌اند و با سردادن شعارهایی محاکمه مذهب شیعه و اعتقادات شیعیان را محکوم کردند.

در همین راستا شخصیت‌های اسلامی نیز با ابراز همبستگی با آیت الله عیسی قاسم، حرکت ظالمانه آل خلیفه را محکوم کردند.

"شیخ مأمون رحمه " خطیب مسجد جامع اموی شهر دمشق در گفت وگو با پایگاه منامه پست تصریح کرد: آل خلیفه مجرم و مستبد به هیچ وجه قادر نیست که خدشه ای به آیت الله شیخ عیسی قاسم وارد کند زیرا ملتی استوار، صبور و مجاهد از وی حمایت و پشتیبانی می کنند و آماده هستند که جان خود را برای آیت الله شیخ عیسی قاسم بدهند.

وی افزود: این ملت در طول سالها ثابت کرده است که ظلم و استبداد را نمی پذیرد و قادر به مقابله با این رژیم خونریز و وحشی است.

شیخ رحمه تصریح کرد: آل سعود به خاطر کارهایش در همه کشورها از جمله سوریه، عراق، یمن و بحرین مسبب بلا و مصیبت ها در کل منطقه است و نقشه هایش در تمام منطقه شکست خورده است؛ روزی فرا خواهد رسید که جهان شاهد فروپاشی این رژیم های واپس گرای دیکتاتور عقب مانده در منطقه باشد.

معاون دبیرکل شورای وحدت مسلمانان پاکستان نیز به پایگاه منامه پست گفت: خدشه به آیت الله شیخ عیسی قاسم با آتشفشان خشم ملت بحرین روبرو خواهد شد.

شفقت الشیرازی گفت: آل خلیفه با اقدامات خود علیه آیت الله شیخ عیسی قاسم پایان عمر رژیم جنایتکار و مستبد خود را سرعت می بخشد؛  این عالم جلیل القدر با ثبات قدم و جهادش و حمایت ملت بحرین از وی، رژیم آل خلیفه را مرعوب کرده است.

شفقت الشیرازی گفت: ملت مجاهد بحرین در طول سالهای گذشته ثابت کرده است که قادر به ثابت قدمی و پایداری و مقابله با آل خلیفه مستبد است.

وی افزود: موضع علمای شرافتمند بحرین در حمایت از آیت الله قاسم و فراخوان برای دفاع از ایشان تا سر حد مرگ، روشن و قاطع بود؛ این امر به نوبه خود گواه قاطع این مسئله است که ملت بحرین میزان توطئه و حمله شدید به مجاهدان و شرافتمندان در این کشور را درک می کند.

خبردیگر اینکه، نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه تظاهرات شهروندان بحرینی در خیابان البدیع در شمال این کشور را سرکوب کردند.

با وجود محاصره منطقه الدراز منامه محل سکونت آیت‌الله قاسم، هزاران شهروند بحرینی در حالی که کفن بر تن دارند، تظاهرات خود را در اعتراض به حکم ظالمانه علیه شیخ عیسی قاسم آغاز کرده‌اند.

رژیم آل خلیفه امروز در ادامه محاکمه غیرقانونی شیخ عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب بحرین، وی را به یک سال حبس محکوم کرد؛ شیخ عیسی قاسم همچنین به مصادره اموال به‌ میزان 3 میلیون دینار و به پرداخت هزار دینار غرامت محکوم شده است؛ بر اساس رأی دادگاه، حکم زندان آیت الله عیسی قاسم به‌ مدت سه سال تعلیق شده است.

بحرین طی روزهای گذشته صحنه صدها تظاهرات و راهپیمایی در مخالفت با محاکمه آیت‌الله قاسم بود.
 
https://taghribnews.com/vdcc14qio2bqem8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی