تاریخ انتشار۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۸:۱۶
کد مطلب : 206935
ظریف در نيويورک:

گام اول حل بحران سوریه قطع ریشه های تروریسم است

وزيرامورخارجه با هشت ديدار ديپلماتيک با همتايان اروپايي در نيويورک، روز پرکاري را گذراند. ظريف در اين ديدارها تاکیدکرد: گام اول حل بحران سوریه مبارزه با تروریسم و قطع ریشه های آن است.
گام اول حل بحران سوریه قطع ریشه های تروریسم است

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آقاي ظريف در ديدار فيليپ هاموند، وزيرامورخارجة انگليس، درباره ارتقاي سطح روابطِ دوجانبه و بحرانهاي منطقه بويژه اوضاع سوريه، و لزوم توجه به جنبه هاي بشردوستانه اين بحران، گفتگوکرد.
فيليپ هاموند نيز در اين ديدار، از آقاي ظريف براي سفر به لندن دعوت کرد.

آقاي ظريف در ديدار با همتاي يوناني خود نيز بر ضرورت نداشتن هرگونه پیش شرط برای خاتمه درگیری ها درسوریه تاکيدکرد. وی با تشريح طرح سیاسی ایران درباره حل بحران سوریه، بر مبارزه باتروریسم در گام اول و قطع ریشه های آن و سپس تشکیل دولت اتحاد ملی با مشارکت همه طرف های درگیر تاکید کرد.
 
ديدار با وزيران امور خارجة نروژ، لهستان، کرواسي، مقدونيه، اسلووني، مونته‌نگرو  نيز از ديگر برنامه هاي آقاي ظريف بود که در اين ديدار ها بر تقويت روابط سياسي و اقتصادي و سرمايه گذاريِ بازرگانانِ اروپايي در ايران تأکيد شد. وزراي اروپايي همچنين، ضمن ابراز همدردي با خانواده‌هاي شهداي حادثه مکه، جانباختنِ شماري از حجاج ايراني را به آقاي ظريف تسليت گفتند. 



 
https://taghribnews.com/vdcc1eqip2bqxo8.ala2.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی