تاریخ انتشار۹ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : 57993

ماه مبارک رمضان، ماه خودسازی بندگان خدا

ماه مبارک رمضان، ماه خودسازی بندگان خدا و تعمیر خرابی های جسم و جان با ابزار روزه و عبادت است. مسلمانان در این ماه مبارک نهایت تلاش خود را بکار می گیرند تا به تقوای الهی دست یابند و خود را برای یازده ماه دیگر سال از شر نفس اماره و شیطان رجیم بیمه کنند.
مولوی "عبدالصمد ساداتی" امام جمعه اهل سنت سراوان
مولوی "عبدالصمد ساداتی" امام جمعه اهل سنت سراوان
استان سیستان و بلوچستان با داشتن بیشترین تنوع فرق و مذاهب اسلامی در ماه مبارک رمضان رنگ و بوی خاصی به خود می گیرد و در جای جای این استان می توان میهمانی خدا را به چشم دید. 

در همین زمینه خبرنگار تقریب در سیستان و بلوچستان با جناب مولوی "عبدالصمد ساداتی" امام جمعه محترم اهل سنت سراوان گفتگویی ترتیب داده است که مشروح آن در ذیل می آید: 

-جناب مولوی، ضمن عرض سلام، خواهشمندم در خصوص تاثیرات ماه مبارک رمضان در خودسازی مسلمانان توضیح دهید؟ 
-واقعیت این است که ماه مبارک رمضان باید ماه خودسازی باشد و بعد از اتمام این ماه مبارک انسان با گذشته خودش تفاوت کرده باشد. ماه رمضان ماه تقوا و خداترسی است و انسان با روزه و نماز و سایر عبادات در این ماه سرشار از رحمتهای الهی باید تلاش کند بیشترین بهره را ببرد و معایب و نقایص خود را در این ماه مبارک جبران کند. ماه رمضان ماه پیشگیری از گناه است و روزه دار واقعی باید به این نکات توجه داشته باشد. 

-عده ای از مردم بر تاثیرات جسمی روزه و برخی بر تاثیرات معنوی آن تاکید دارند. نظر شما چیست؟ 
-روزه ماه مبارک رمضان ابعاد مختلفی را در خود جای داده است و سخن گفتن در باب فواید این ماه خود کتابی مفصل خواهد شد. اما آنچه مشهور است این که روزه گرفتن هم سلامت جسم را به دنبال دارد و هم عامل ارتقای معنویت انسان خواهد شد. روزه تنها مختص به مسلمانان نیست بلکه در سایر ادیان الهی نیز با اندکی تفاوت وجود داشته است. 

-تاثیر گذاری روزه بر جسم و جان انسان شرط خاصی دارد یا اینکه در هر شرایطی تاثیر مثبت خود را خواهد گذاشت؟ 
-برای دستیابی به تاثیرات بی شمار روزه و بهره بردن از برکات بی شمار الهی در ماه مبارک رمضان مهمترین شرط این است که انسان رسم بندگی خدا را بجا آورد و در این ایام مبارک بر اعمال نیک خود بیفزاید و از گناهان و معاصی و لغویات دوری کند. برخی تصور می کنند روزه گرفتن تنها به تحمل گرسنگی و تشنگی خلاصه می شود اما حقیقت این است که اگر فردی طالب برخورداری از رحمت خداوند و برکات روزه رمضان است باید همه اعضای بدن او اعم از چشم و گوش و دست و پا روزه باشند. روزه دار واقعی دروغ نمی گوید، تهمت نمی زند و چشم خود را بر مواضع گناه نمی اندازد. در این صورت است که روزه تاثیر خود را خواهد گذاشت. 

-حال و هوای مردم سیستان و بلوچستان در ماه مبارک رمضان چگونه است؟ 
-مردم سیستان و بلوچستان علاقه خاصی به ماه مبارک رمضان دارند و با فرا رسیدن این ماه مبارک از کسب و کار روزمره خود می کاهند تا بیشتر بتوانند از رحمت های الهی در این ایام مبارک بهره ببرند. در اکثر مساجد برنامه ختم و تلاوت قرآن کریم برپا است و شبها نیز مردم برای شرکت در نماز تراویح حاضر می شوند. پیر و جوان و زن و مرد همه پر شور و نشاط در محافل قرآنی حاضر می شوند و در عبادت خداوند با هم رقابت و مسابقه دارند. شرکت مردم در نمازهای جمعه و جماعات پررنگ تر از ماههای دیگر است و همه جا می توان رنگ و بوی ماه مبارک رمضان را احساس کرد.

-از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید ممنونم.
https://taghribnews.com/vdcc1oqp.2bqmo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی

VALIULLAH
سلام اگر بشه از شیخ الاسلام مولوی عبدالحمید هم گزارش بگیرید.