تاریخ انتشار۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : 215836

نامه آيت الله سبحاني به رئيس جمهوري آذربايجان

آيت الله سبحاني در اعتراض به سرکوب عزاداران اربعين حسيني منطقه نارداران جمهوري آذربايجان، نامه اي به رئيس جمهور اين کشور ارسال کرد.
نامه آيت الله سبحاني به رئيس جمهوري آذربايجان

به گزارش خبرگزاري تقذريب (تنا) درپي سرکوب عزاداران اربعين حسيني منطقه نارداران جمهوري آذربايجان، آيت الله جعفر سبحاني با ارسال نامه اي به رئيس جمهور اين کشور گفت: امروز بايد شما به فکر تروريسم و تکفيرى ها باشيد که کيان شما را تهديد مى کنند و براى مبارزه با آنان ملت يار و ياور شما باشد.

در نامه اين مرجع تقليد به الهام على اف آمده است: ملت آذربايجان ساليان درازى زير يوغ استعمار شوروى سابق زندگى و فشارهاى همه جانبه را تحمل کرده اند، پس از فروپاشى اين نظام تحميلى، نسيم آزادى بر اين منطقه وزيد وروح آزادگى در کالبد همه آذرى ها اعم از مسلمان و غير مسلمان دميده شد و شادمان بودند که همگان به شيوه برادرى و برابرى در کنار هم زندگى خواهند کرد و به عقايد ومراسم يکديگر احترام گذارد.

در این نامه با اشاره به گزارشهاى دریافتی از منطقه نارداران تصریح شده است: اربعین امسال هنگام عزادارى سالار شهيدان حسين بن على(عليهما السلام)، نيروى نظامى و انتظامى با مردم مسلمان آن منطقه برخورد خشنى داشت و
گروهى را شهيد و عده ای را زخمى کردند و پرچم هاى سرور شهيدان حسين بن على(عليهما السلام)مورد بى احترامى قرار گرفت که باید پرسید آيا واقعاً چنين برخوردى با مردم آزاده که به صورت مسالمت آميز مراسم دينى را برگزار مى کنند قابل توجيه است؟

آيت الله جعفر سبحاني همچنین اضافه کرده است که امروز بايد شما به فکر تروريسم و تکفيرى ها باشيد که کيان شما را تهديد مى کنند و براى مبارزه با آنان ملت يار و ياور شما باشد. بالأخره اين روزهاى تلخ مى گذرد و تاريخ همه اين حوادث را ضبط مى کند، اما آنچه که براى شما و دولت شما مى ماند نام نيک است يا نام ديگر.

این مرجع تقلید از همه برادران آذرى خود که خود را نیز از آنها دانسته خواسته است با حفظ آرامش بر مراسم دينى خود پاىبند باشند و از رئیس جمهور آذربایجان نیز خواسته است هرچه زودتر افراد جنايتکار را به سزاى خود برساند و ترتيبى دهد که بار ديگر اين نوع جريانهاى ناگوار پيش نيايد.
 
https://taghribnews.com/vdcc1pqie2bqs48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی