>> برگزاری همایش چشم‌انداز وحدت اسلامی و چالش‌های آن در تونسآیت الله اراکی: ما نیازمند وحدت هستیم | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : 284182

برگزاری همایش "چشم‌انداز وحدت اسلامی و چالش‌های آن" در تونس/آیت الله اراکی: ما نیازمند وحدت هستیم

همایش "چشم‌انداز وحدت اسلامی و چالش‌های آن" با حضور آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب و شخصتی‌های دینی و مذهبی و جمعی از دانشگاهیان تونس در پایتخت این کشور برگزار شد.
برگزاری همایش "چشم‌انداز وحدت اسلامی و چالش‌های آن" در تونس/آیت الله اراکی: ما نیازمند وحدت هستیم
به گزارش خبرگزاری تقریب، آیت‌الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی سخنانی در این همایش اظهار داشت: وقتی می‌گویم "وحدت اسلامی" یا "امت واحده" یعنی مجموعه‌ای که دارای یک رهبر هستند و همگی از آن پیروی می‌كنند و از اوامرش اطاعت مطلق دارند.
 
وی افزود: این امر یک شعار نبوده و نیست و در حقیقت با اراده و منطق همراه است. مقصود ما پیامبر گرامی اسلام (ص) است که دارای شخصیتی قوی متمسکی است که همه از او پیروی می‌کنند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب اظهار داشت: جامعه فعلی ما پر از غفلت و جهل شده است. این بمب‌هایی که منفجر می‌شود از کجا خریداری می‌شود؟ چه کسی هزینه آنها را می‌پردازد؟ بیگانگان از ثروت‌های ما استفاده می‌کنند که ما را بکُشند. اُمت ما اکنون میلیاردها دلار هزینه می‌کند برای خرید سلاح؛ برای چه منظوری؟ برای کشتن امت خود؟
 
آیت الله اراکی تأكید كرد: سلاح ما اسلام است. فرهنگ، علم، شوکت و عظمت ما، گام‌های علاج ما هستند. ما نیازمند وحدت هستیم تا بتوانیم با هم متحد شویم. شما نگاه کنید ببینید کشورهای اروپایی یک جغرافیایی واحد، پول واحد، قوانینی مشترک و دارای یک نظام سیاسی واحدی هستند که آنها را در برابر دیگر حفظ کرده است. چه کسی ما را از هم جدا کرده است؟ بزرگ‌ترین ثروت‌های دنیا در دست مسلمانان است. ما مرکز عالم هستیم. راه‌های آبی ما شرق را به غرب و جنوب را به شمال متصل کرده است. اما متأسفانه اکنون ضعیف‌ترین مردم جهان هستیم و آن به دلیل عدم وحدت میان ما است.
 
وی در خصوص اینکه برخی مخالفان می‌گویند؛ جمهوری اسلامی ایران از بحث و موضوع وحدت میان امت اسلامی تنها مصالح و منافع سیاسی خود را دنبال می‌کند، مطالبی را بیان کرد و آن را حربه دشمنان برای دور نگه داشتن امت اسلامی از رسیدن به یک وحدت جامع دانست.
 
آیت‌الله اراكی گفت: ما با مشکلات سیاسی فراوانی مواجه هستیم و از تمامی نخبگان و دانشگاهیان جامعه اسلامی می‌خواهیم که به رفع این مشکل کمک کنند.
 
بخش پایانی این مراسم به پرسش و پاسخ اختصاص داشت و نخبگان، استادان دانشگاه‌ها و دانشجویان تونسی هر یک سؤال‌های خود را مطرح کردند که آیت‌الله اراکی به تمامی پرسش‌ها پاسخ داد.
 
https://taghribnews.com/vdcc40qii2bq4s8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی