تاریخ انتشار۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : 224089

ادامه بلاتکلیفی آوارگان / شروط ترکیه برای پذیرش درخواست اتحادیه اروپایی

ترکيه و اتحاديه اروپادر نشست سران بروکسل، بر سر کليات طرح ترکيه براي مهارکردن موج پناهجويان به توافق رسيدند، اما بررسي جزئيات آن به بعد موکول شد.
ادامه بلاتکلیفی آوارگان / شروط ترکیه برای پذیرش درخواست اتحادیه اروپایی
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) نخست وزيرلوکزامبورگ گفت: اتحاديه اروپا در نشست ده روز آينده ي سران اتحاديه در بروکسل درباره جزئيات مربوط به توافقنامه جديد با ترکيه اظهارنظر خواهدکرد.

احمد داوداوغلو، نخست وزير تركيه پس از نشستِ ديروز، با مطرح کردن پيشنهاد بازگرداندن همه مهاجران و آوارگان در ازاي دريافت سه ميليارد يورو، تسريع در مذاكراتِ مربوط به عضويت آنكارا در اتحاديه اروپا، و همچنين سفر بدون ويزاي شهروندانش به اروپا،  حيرت رهبران اين اتحاديه را برانگيخت.

نخست وزير انگليس که مدتهاست درکش و قوس ماندن کشورش در اتحاديه اروپايي ست، ضمن مخالفت با درخواست ترکيه هشدار داد: لندن در هيچ نظام پذيرش مشترک آوارگان در اتحاديه اروپا مشارکت نخواهد کرد.

اما دونالد توسک رييس شوراي اروپا پس از پايان نشست، ضمن پذيرش تلويحي درخواستهاي ترکيه گفت: همه تصميمات در نشست بروکسل، حاوي اين پيام شفاف است که دوران مهاجرت غيرقانوني به اروپا، به سر رسيده است. 

درهمین حال  استولتنبرگ در کنفرانس خبری مشترک با احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه گفت : ناتو  درکنار ترکیه است و شرایط دشواراین کشور را بطور کامل درک می کند و با آنکارا اعلام همیستگی می کند . 

دبیرکل ناتو در این دیدار  واکنشی متحد و مستحکم در مواجهه با بحران کنونی را خواستار شد. 
 
اتحادیه اروپا و مسئولان ترکیه درگیر گفتگوهایی بسیار پر تنش هستند. این درحالی است که ترکیه خواستار پول بیشتر برای اسکان هزاران مهاجران و پناهجوی بیشتر و نیز جلوگیری از سفر آنها به اروپا است
https://taghribnews.com/vdcc40qio2bqix8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی