تاریخ انتشار۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : 233287

تظاهرات در اعتراض به تمدید حبس شیخ سلمان

صدها بحرینی‌ در منامه، پایتخت این کشور در اعتراض به تمدید مجازات حبس شیخ سلمان، دبیرکل جنبش الوفاق، تظاهرات کردند و خواستار آزادی وی شدند.
تظاهرات در اعتراض به تمدید حبس شیخ سلمان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از سایت مرآت بحرین، در پی حکم دادگاه تجدیدنظر بحرین و افزایش مجازات حبس شیخ علی سلمان، مردم بحرین در سراسر این کشور تظاهرات کردند.
 
معترضین در منطقه سار در غرب منامه نیز با وجود منع آمد و شد، به خیابان‌ها رفتند و با سردادن شعارهای اعتراض‌آمیز پرچم انگلیس را که از حامیان رژیم آل‌خلیفه است، به آتش کشیدند.
 
تظاهرات اعتراضی بحرینی‌ها در مناطق بلاد قدیم و المعامیر درجنوب پایتخت نیز برقرار بود و نیروهای امنیتی بحرین برای سرکوب معترضان در المعامیر به سوی آن‎ها گاز اشک‌آور شلیک کردند.
 
شامگاه دوشنبه (10 خرداد) مناطق بوری، عالی، کرزکان و المرخ نیز صحنه تظاهرات و تجمعات اعتراض آمیزی بود که مردم بحرین در آن‌ها خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی و در رأس آن‌ها شیخ علی سلمان، رهبر انقلابیون شدند.
 
دادگاه تجدید نظر بحرین دیروز (دوشنبه) حبس شیخ علی سلمان را از 4 سال به 9 سال افزایش داد.

حزب الوفاق این حکم را غیرقابل توجیه و تحریک‌آمیز خواند و اعلام کرد: این اقدامِ منامه، همه فرصت‌ها برای حل و فصل بحران سیاسی در این کشور را از بین می‌برد.
 
شیخ سلمان در دسامبر 2014 (دی ماه 1393) بعد از چند سخنرانی صلح آمیز در مخالفت با سیاست‌های آل خلیفه دستگیر و سپس در اوایل تیرماه سال 1394 به اتهام اهانت به وزارت کشور بحرین و تحریک مردم این کشور برای قانون شکنی و تغییر نظام حاکم، به چهار سال زندان محکوم شد.
 
دادگاه فرجام خواهی شیخ سلمان 24 فروردین 1395 برگزار شد و دادگاه استیناف بحرین صدور حکم نهایی را به 30 می (10 خرداد) موکول کرد.
https://taghribnews.com/vdcc41qim2bq1i8.ala2.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی