تاریخ انتشار۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : 278288

​بزرگداشت سالگرد شهادت رهبر شیعیان پاکستان در پیشاور

مراسم بزرگداشت بیست و نهمین سالروز شهادت علامه "سید عارف حسین حسینی" رهبر شیعیان پاکستان با حضور سرکنسول ایران در پیشاور و جمع زیادی از علما، طلاب، دانشجویان و صدها نفر از اقشار مختلف مردم، در این شهر برگزار شد.
​بزرگداشت سالگرد شهادت رهبر شیعیان پاکستان در پیشاور
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در مراسم بزرگداشت بیست و نهمین سالروز شهادت علامه "سید عارف حسین حسینی" رهبر شیعیان پاکستان که در مدرسه علمیه "شهید عارف حسینی" برگزار شد، پس از سخنرانی برخی از علما در خصوص ویژگی های این شخصیت برجسته پاکستان، علامه سید جواد نقوی، یکی از رهبران برجسته جامعه شیعیان پاکستان طی سخنانی، شهید عارف حسینی را از پیروان واقعی روش ها و سیاست های امام خمینی(ره) دانست و افزود: نقش اصلی این شهید با الگو قرار دادن حضرت امام(ره)، تلاش برای تقویت وحدت و یکپارچگی و مبارزه با فرقه گرایی در پاکستان بود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد ابعاد شخصیتی آن شهید بزرگوار و اهمیت تبعیت از راه شهدا با ذکر آیاتی از کلام الله مجید مبنی بر زنده بودن شهدا، اثرات اجتماعی اقدمات آنها را مورد تأکید قرار داد.
 
علامه سید جواد نقوی در این مراسم همچنین ضمن اشاره به مسائل جهان اسلام و مشکلات شیعیان در پاکستان، به مقایسه وضعیت شیعیان پاکستان در زمان شهید عارف حسینی با زمان حال پرداخت و از دستگاه های ذیربط پاکستان خواستار رسیدگی و توجه بیشتر برای رفع مسائل و مشکلات پیش روی جامعه شیعیان این کشور و بهبود شرایط آنان شد.
 
وی با ذکر فرازی از بیانات حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه مسیر اسلام همان مکتب امام حسین(ع) است، راه پیشرفت را پیروی از راه و مکتب امام حسین (ع) و در حرکت در مسیر شخصیت هایی چون شهید عارف حسینی دانست.
 
این شخصیت پاکستانی در ادامه اظهارات خود ضمن حمایت از مردم مظلوم کشمیر، برای مسلمانان سراسر دنیا آرزوی پیروزی و سربلندی کرد.
 
در این مراسم با شکوه تعدادی از علمای شهرهای لاهور، هنگو، کوهات و سایر شهرهای پاکستان حضور یافته بودند.
 
علامه 'سید عارف حسینی' روز 17 مرداد 1367 و در زمان ژنرال ضیاء الحق، حاکم نظامی سابق پاکستان، در مدرسه علمیه دارالمعارف در زادگاهش در شهر پاراچنار واقع در شمال غرب پاکستان، به ضرب گلوله به شهادت رسید.
https://taghribnews.com/vdcc44qi42bqmi8.ala2.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی