تاریخ انتشار۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : 262582

تشدید اختلافات امارات و رئیس جمهور مستعفی یمن

اختلاف امارات و عبدربه منصور هادی به جائی رسیده است که این کشور خواستار انحلال گارد حفاظت وی شده است.
تشدید اختلافات امارات و رئیس جمهور مستعفی یمن
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، منبعی نزدیک به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن اعلام کرد: امارات به آل سعود که میانجی اختلافات این کشور و عبدربه می باشد ، پیشنهاد کرده است که گارد حفاظت عبدربه منحل شود.
 
پایگاه خبری عربی 21 به نقل از این منبع که نامش را فاش نکرد ، گزارش داد : چنین پیشنهاد عجیبی نشان می دهد که میانجیگری عربستان برای حل اختلافات روزافزون امارات و عبدربه به بن بست رسیده است .
 
منبع مذکور افزود : پیشنهاد امارات شامل انحلال تیپ های حفاظت از عبدربه و بسنده کردن به یک گردان است. ناصر پسر عبدربه فرمانده تیپ های حفاظت از پدرش است.
 
هم اکنون 4 تیپ به حفاظت از دولت خودخوانده عبدربه منصور هادی در عدن در جنوب یمن می پردازد. عبدربه هنوز واکنشی به پیشنهاد امارات نشان نداده است.
 
گفته می شود که هدف امارات از این پیشنهاد جلوگیری از سیطرۀ عبدربه بر نیروهای کمربند امنیتی است نیروهائی که بازوی امنیتی و نظامی امارات در جنوب یمن نامیده می شوند.
 
عبدربه هم اکنون در عربستان به سر می برد و روابطش با امارات تیره تر می شود هر چند عربستان برای بهبود روابط آنها میانجیگری می کند. عبدربه اواخر فوریه 2017 به ابوظبی پایتخت امارات سفر کرد ولی از وی استقبال گرم نشد و در  فرودگاه فقط علی الشامسی رئیس سرویس اطلاعاتی به استقبالش رفت.
 
نیروهای اماراتی که هم اکنون در شهر عدن مستقر هستند ، روز 12 فوریه از داخل فرودگاه بین المللی عدن مواضع نیروهای عبدربه را در اطراف این فرودگاه هدف قرار دادند که همین امر سرآغاز اختلافات دو جانبه شد.
 
https://taghribnews.com/vdcc4iqii2bqep8.ala2.html
مرجع : العالم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی