تاریخ انتشار۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : 257687
رئیس جدید دانشگاه مذاهب اسلامی:

دانشگاه مذاهب اسلامی برای همه نهادهایی که دنبال مطالعات تقریبی هستند یک پشتوانه نظری اساسی و عمیق است

ریاست جدید دانشگاه در گفت وگویی بر جایگاه مهم، اساسی و اثر گذار این دانشگاه در جهان اسلام در دو حوزه دانشی و تقریبی تاکید کرد.
دانشگاه مذاهب اسلامی برای همه نهادهایی که دنبال مطالعات تقریبی هستند یک پشتوانه نظری اساسی و عمیق است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین مختاری که روز سه شنبه 28 دی ماه از سوی هیأت محترم امنا به ریاست دانشگاه منصوب شد در گفت وگویی با روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی به تشریح رویکردهای جدید و برنامه و چشم انداز آینده دانشگاه مذاهب اسلامی پرداخت.
 
وی در ابتدا بیان داشت: اعتقاد شخصی من این است که دانشگاه مذاهب اسلامی روی اهداف متعالی و ارزشمندی تاسیس شده است و مقام معظم رهبری درباره پیدایش چنین دانشگاهی که در عرصه بین المللی شامل همه مذاهب اسلامی باشد و به نوعی در تقریب به لحاظ ساختار آکادمیک، علمی و پژوهشی فعالیت کند تاکید نمودند که می تواند به دستاوردها و توفیقات فراوانی دست پیدا کند.
 
دکتر مختاری گفت: مسلما دستاوردهای دانشگاه مذاهب اسلامی در یک پروسه ای می تواند برای اصل نظام مفید باشد و برای همه دستگاهها و نهادهایی که دغدغه کار مقارن را دارند و به دنبال مطالعات تقریبی هستند یک پشتوانه نظری اساسی و عمیق باشد.
 
وی با بیان این که دانشگاه مذاهب اسلامی از یک ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: چنین  دانشگاهی می تواند با ارتباط گیری و تعاملات علمی و پژوهشی با سایر مراکز و مجامع علمی و دانشگاهی در عرصه داخلی و بین الملل و با آن اهداف بلند خود که رسیدن به تقریب، وحدت، همدلی و همبستگی پیروان مذاهب اسلامی است، موفق باشد.
 
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی تاکید کرد: اگر قرار است ما به آن نقطه مقبول و معقول تقریب و وحدت دست پیدا کنیم نیازمند این است که در یک بستر علمی و تحقیقاتی همچون دانشگاه مذاهب اسلامی این کار را دنبال کنیم و ارتباط با دنیای بیرون و تعامل با علما و اندیشمندان جهان اسلام و حتی سایر ادیان به آن نقطه متعالی و آرمانی دست پیدا کنیم.
 
دکتر مختاری در پایان به مهمترین برنامه های خود در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم در داخل کشور با دانشگاه ها و مراکز علمی ارتباطات عمیقی برقرار کنیم و با حوزه های علمیه تشیع و مدارس علوم دینی اهل سنت ارتباط مطلوبی داشته باشیم و با دانشگاه های داخل و خارج کشور تعامل و رفت و آمد در سطح استادان و دانشجویان را برقرار کنیم که این اقدامات می تواند در تحقق اهداف این دانشگاه نقش آفرین باشد.
 
https://taghribnews.com/vdcc4mqim2bqpe8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی