تاریخ انتشار۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب : 267181

نگرانی نهادهای بین‌المللی از وخامت اوضاع انسانی یمن

سازمان‌های امدادرسان بین المللی از وخامت اوضاع انسانی در یمن ابراز نگرانی کردند؛ آنها می‌گویند حدود هفت میلیون نفر در یمن با قحطی بی سابقه روبرو هستند.
نگرانی نهادهای بین‌المللی از وخامت اوضاع انسانی یمن
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "یان ایگلند" رئیس سازمان غیر دولتی "شورای پناهندگی نروژ" در بیانیه‌ای که در پایان سفر پنج روزه خود به یمن منتشر کرده، آورده است: در هیچ جای دنیا این تعداد از افراد با قحطی روبرو نیستند.

"یان ایگلند" از افراد باسابقه در زمینه امدادرسانی بشردوستانه در سطح جهان است؛ رئیس سازمان شورای پناهندگی نروژ  همچنین خواستار برقراری آتش‌بس در یمن و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه فوری به این کشور شد.

بنا به اعلام سازمان ملل متحد حدود ۱۹میلیون نفر (معادل دو سوم جمعیت یمن) به کمک‌های اضطراری بشردوستانه نیاز دارند.

بیانیه یان ایگلند در حالی منتشر شده که خبر درگذشت "جمیله علی عبده"دختر هفت ساله یمنی که از سوءتغذیه شدید رنج می برد، منتشر شده است؛ او به مدت ۱۲ روز در یکی از بیمارستان‌های این کشور بستری بود؛ بنا به اعلام سازمان های غیردولتی نزدیک به ۱۷ میلیون نفر برای تأمین خوراک خود با دشواری روبرو هستند.

 به گفته سازمان ملل متحد هر ۱۰ دقیقه یک کودک زیر پنج سال در یمن بر اثر قحطی، بیماری، عدم دسترسی به امکانات بهداشتی و یا عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست می‌دهد.
 
https://taghribnews.com/vdcc4mqis2bqes8.ala2.html
مرجع : ایسنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی