تاریخ انتشار۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب : 259081

برگزاری همایش «ایران پس از انقلاب اسلامی» در گرجستان

به مناسبت سی‌وهشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، همایش بین‌المللی «ایران پس از انقلاب اسلامی» با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران در تفليس، پایتخت گرجستان، برگزار شد.
برگزاری همایش «ایران پس از انقلاب اسلامی» در گرجستان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از اداره‌كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، همایش بین‌المللی «ایران پس از انقلاب اسلامی»، 15 بهمن‌ماه به منظور ارزیابی پیامدهای انقلاب اسلامی و نقش شرایط کنونی در توسعه و تعمیق روابط بین‌المللی، با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران و دانشگاه دولتی تفلیس در محل سالن کنفرانس دانشگاه دولتی تفلیس، برگزار شد.
 
در این همایش اساتیدی از دانشگاه‌های گرجستان، ارمنستان، بنگلادش، تهران، شهید بهشتی، پیام نور و رايزنان فرهنگي ايران در گرجستان و جمهوري آذربایجان شرکت کردند و در حوزه روابط بین‌الملل، تجارت، روابط فرهنگی و علمي جمهوری اسلامی ایران مقالات خود را ارائه کردند.
 
خانم نانا گاپرینداشویلی، رییس دانشکده علوم انسانی دانشگاه تفلیس، برگزاری این همایش علمی و مقالات ارائه شده را نشان از اهمیت جایگاه ایران دانست و گفت: امیدواریم با برگزاری این سلسله نشست‌های علمی بتوانیم در توسعه و تعمیق روابط بین‌المللی کشورها نتایج ارزشمندی را بدست آوریم.
 
سید ابراهیم ابراهیمی‌نائيد، رایزن فرهنگی ايران در جمهوري آذربایجان نیز طي سخناني گفت: یکی از دستاوردهای ارزشمند ایران پس از انقلاب اسلامی، رشد کمی و کیفی دانشگاه‌ها و مراکز علمی در کشور است.
 
وی در ادامه، افزود: وقوع انقلاب اسلامی ایران با انگیزه فرهنگی در دنیا از جایگاه منحصر به فردی برخوردار است و همین ویژگی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
 
مجتبی کامران‌فرد، رایزن فرهنگی ايران در تفليس ضمن تبیین و لزوم حضور در عرصه‌های بین‌المللی گفت: مردم ایران سی‌وهشتمین سالروز پیروزی انقلاب خود را در شرایطی جشن می‌گیرند که هر روز بر عزت و اقتدار ایران اسلامی افزوده می‌شود.
 
وی ادامه داد: واژه استقلال در روابط بین‌الملل، مهمترین موضوع و نشان از اقتدار یک کشور در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است و به عنوان یک اصل استراتژی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
 
رایزن فرهنگی کشورمان در خصوص جایگاه انقلاب اسلامی ایران در جهان گفت: مردم ایران برای پیروزی انقلاب اسلامی و حفظ آن هزاران شهید تقدیم این انقلاب كردند که آن را می‌توان دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد.
 
وي يادآور شد: این همایش برای اولین‌بار در این دانشگاه برگزار می‌شود و هدف ما تعمیق و تقویت روابط همه جانبه در سطوح مختلف است. شناخت تاریخ انقلاب اسلامی ایران و حضور تأثیرگذار آن در عرصه‌های مختلف جهان و منطقه بسیار حائز اهمیت است.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcc4oqis2bqpx8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی