تاریخ انتشار۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : 221884
کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با تقریب:

نگاه به گذشته ثابت کرده که عربستان در سوریه شکست خواهد خورد/ امریکا و ناتو از اقدام عربستان حمایت نخواهند کرد

در اوضاع فعلی،امریکا باتوجه به در پیش بودن تحولات آینده این کشور ازجمله انتخابات، رغبتی برای ورود به درگیری نظامی درمنطقه ندارد و ناتو نیز باتوجه به پیامدهای دخالت ازجمله احتمال درگیری با روسیه و گسترش آتش جنگ، از دخالت نظامی در سوریه حمایت نخواهد کرد.
نگاه به گذشته ثابت کرده که عربستان در سوریه شکست خواهد خورد/ امریکا و ناتو از اقدام عربستان حمایت نخواهند کرد

دکتر اسامة دنورة درگفتگو با خبرنگار تقریب(تنا) درباره احتمال دخالت نظامی عربستان در سوریه گفت: این اخبار در واقع تبلیغات رسانه ای است که رسانه های وابسته به عربستان سعودی برای زمینه چینی کنفرانس ژنو مطرح کردند و هدف از آن فشار روانی، سیاسی، رسانه ای و استراتژیک برای تغییر معادلات به نفع عربستان و ترکیه است.
 
وی افزود: این اقدام احتمالی را از دو جنبه می توان بررسی کرد اول اینکه این اقدام بدون کمک امریکا صورت می گیرد که بسیار بعید به نظر می رسد و می تواند خطرات بسیاری برای عربستان ازجمله احتمال درگیری با روسیه و ایران به همراه داشته باشد و دوم درصورت کمک امریکا نیز مصداق بارز تجاوز به حاکمیت دو کشور سوریه و عراق خواهد بود.
 
این کارشناس مسائل سیاسی افزود: در وضعیت فعلی، امریکا باتوجه به در پیش بودن تحولات آینده این کشور از جمله انتخابات، رغبتی برای ورود به درگیری نظامی درمنطقه ندارد و ناتو نیز باتوجه به پیامدهای دخالت ازجمله احتمال درگیری با روسیه و گسترش آتش جنگ، از دخالت نظامی در سوریه حمایت نخواهد کرد.
 
اسامة دنورة در ادامه با تاکید بر بی نتیجه بودن هرگونه دخالت نظامی برخی کشورها درکشورهای دیگر، گفت: تاریخ ثابت کرده کشورهایی که درخارج از وطن خود جنگ می کنند شکست خواهند خورد و این نکته هم مهم است که موشک های بالستیک که می تواند اهداف دور را نابود کند نیز، عربستان را تهدید می کند.
 
وی در ادامه با اشاره به دستاوردها و موفقیتهای اخیر ارتش سوریه و مقاومت در برابر تکفیریها، گفت: شکسته شدن محاصره "نبل و الزهرا" و پیشروی های ارتش در اطراف حلب، تاثیر بسیاری بر اوضاع سیاسی و آینده مذاکرات خواهد داشت اما درعین حال خواسته های غیرمنطقی طرف عربستانی و ترکیه آینده مذاکرات را با ابهام مواجه کرده است.

 
 
https://taghribnews.com/vdcc4sqi02bqi48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی