تاریخ انتشار۲۰ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : 201282

قطع کمک رسانی های سازمان ملل به آوارگان عراقی

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد اعلام کرد که به دلیل کمبود های شدید مالی ناگزیر شده است کمک رسانی به صدها هزار آواره عراقی را کاهش دهد و درحال حاضر40 درصد ازاین آوارگان از دسترسی به غذای کافی محروم مانده اند.
قطع کمک رسانی های سازمان ملل به آوارگان عراقی
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) جین پیرس نماینده برنامه جهانی غذای سازمان ملل درعراق دوشنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که کمبود شدید امکانات مالی وشمار روزافزون آوارگان عراقی موجب کاهش سهمیه های غذایی این سازمان به صدها هزار نفر از آوارگانی که در خارج از اردوگاه های این نهاد زندگی می کنند شده است.
براساس این گزارش نهاد مذکور دراثر کمبود های مالی علاوه برقطع برنامه کمکی به آوارگانی که درخارج ازاردوگاه های داخل این کشور بسر می برند ارزش کوپن های غذایی بسیاری ازآوارگان این کشور را از 26 دلار به 16 دلار کاهش داده است.
به موجب این گزارش هم اکنون 40درصد ازخانواده های آواره عراقی از دسترسی به غذای کافی محرومند وپول کافی برای خرید مایحتاج خود از فروشگاه ها را ندارند.
براساس آمارهای این نهاد تداوم اقدامات جنایت آمیز گروه تروریستی داعش در حال حاضر بیش از 3میلیون نفر از مردم عراق را در جستجوی مناطق امن تر و دسترسی به کمک های انساندوستانه در سراسر این کشور آواره کرده است.
سازمان بهداشت جهانی سازمان ملل نیز هفته گذشته اعلام کرده بود که به دلیل کمبود های مالی ازماه ژوئیه ناگزیر شده است 84 درصد ازخدمات درمانی خود به ساکنان 10استان عراق را به حالت تعلیق دربیاورد که درنتیجه این تصمیم بیش از 3 میلیون نفر از مردم این کشور از دسترسی به کمک های بهداشتی و درمانی محروم مانده اند.
پیرس در گزارش امروز خود با اذعان به این که برنامه جهانی غذای سازمان ملل با قطع کمک های خود به آوارگانی که درخارج ازاردوگاه های این نهاد زندگی می کنند آنان را با شرایط دشواری روبرو کرده نوشته است که این تصمیم از سر ناگزیری وبمنظور رساندن کمک به خانواده هایی که در شرایط بحرانی تری به سر می برند ،گرفته شده و درصورت تامین کمک های مالی لازم این نهاد کمک رسانی به این دسته ازآوارگان را از سر خواهد گرفت.
https://taghribnews.com/vdcc4sqii2bqxi8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی