تاریخ انتشار۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : 261187

تداوم نقض حقوق بشر در عربستان

سازمان عفو بین المللل درتازه ترین گزارش خود از تداوم نقض حقوق بشر درعربستان سعودی توسط حاکمان این کشور خبر داد.
تداوم نقض حقوق بشر در عربستان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شبکه تلویزیونی 'نبأ' ارگان مخالفان سعودی روز شنبه به نقل ازعفو بین الملل افزود: وضعیت حقوق بشر درعربستان رو به وخامت روزافزون گذاشته است.
 
عربستان درسال 2016 به دلیل کاهش قیمت نفت از یک سو و هزینه بالای دخالت نظامی اش در یمن با مشکلات اقتصادی فزاینده ای مواجه شد.
 
سازمان مزبور اعلام کرد: وضعیت یاد شده باعث شد تا هزینه های دولتی در عربستان کاهش یابد و هزاران کارگر از کار برکنار شوند و کشور دچار بحران های سیاسی شود.
 
سازمان عفو بین الملل در همین راستا به تجاوزعربستان علیه یمن و نقش این کشور در کشتن و زخمی کردن هزاران غیرنظامی با انجام حملات بی هدف علیه مدرسه ها و بیمارستان ها و بازارها و مساجد اشاره کرد.
 
این گزارش با تاکید بر موارد نقض حقوق بشر ازسوی عربستان تاکید کرد: سعودی ها درحمله علیه یمن از تسلیحات انگلیسی و آمریکایی استفاده کرده اند که جزو جنایات جنگی به شمار آمده اند.
 
درمورد آزادی بیان گزارش به محدودیت های سخت گیرانه عربستان جهت سرکوب مخالفان و در تنگنا قرار دادن نویسندگان و تحلیل گران و فعالان اشاره کرد.
سازمان عفو بین الملل همچنین دراین گزارش سالیانه خود از ادامه محرومیت احزاب سیاسی و اتحادیه ها و انجمن های مدافع حقوق بشر و تظاهرات درعربستان سخن به میان آورد.
 
عفو بین الملل به موضوع امنیت و مبارزه با تروریسم پرداخته و توضیح داد: نیروهای امنیتی سعودی به بازداشت صدها نفر به بهانه ارتباط داشتن شان با جنایت تروریستی ادامه می دهند و همین امر باعث شده تا آنان مدافعان حقوق بشر را با تروریست ها همسان بدانند.
 
گزارش به موضوع محاکمه 32 نفر به اتهام جاسوسی اشاره کرده و افزود: فعالان سیاسی در منطقه شرقی عربستان محاکمه می شوند و زیر شکنجه از آنان اعتراف گرفته می شود بدون آنکه مسوولان ذیربط در این رابطه مورد بازخواست قرار گیرند.  سازمان توضیح داد : دولت عربستان به تبعیض علیه اقلیت ها و زنان ادامه می دهد.
 
درگزارش سازمان عفو بین الملل به اعدام های دسته جمعی درعربستان از سال 2016 اشاره و خاطرنشان شد: ریاض به صدور اتهامات واهی علیه زندانیان از جمله نوجوانان و کودکان همچنان ادامه می دهد.
 
 
https://taghribnews.com/vdcc4sqim2bqes8.ala2.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی