تاریخ انتشار۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۵
کد مطلب : 261880

گذرگاه رفح به مدت 3 روز بازگشایی می شود

مصر گذرگاه رفح در مرز با غزه را به مدت 3 روز و به صورت دوطرفه بازگشایی می کند تا امکان تردد مسافران فلسطینی و افراد سرگردان از طریق آن فراهم شود.
گذرگاه رفح به مدت 3 روز بازگشایی می شود
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "عاکف مصری" مسؤول هیات جوانان فلسطینی شرکت کننده در کنفرانس "العین الساخنه" در مصر اعلام کرد که قاهره از روز دوشنبه (فردا) تا چهارشنبه گذرگاه رفح را به صورت دوطرفه باز خواهد کرد.

مصری ضمن تمجید از نقش مصر در زمینه کاهش درد و رنج ملت فلسطین، خواستار بازگشایی دوره ای این گذرگاه به منظور تسهیل در روند تردد ساکنان نوار غزه و پایان یافتن درد و رنج روزانه آنها شد.

گذرگاه رفح تنها معبری است که فلسطینیان ساکن غزه می توانند با جهان خارج ارتباط داشته باشند؛ رژیم صهیونیستی از سالی که جنبش حماس بر منطقه غزه حاکم شد و امور این منطقه را به دست گرفت، غزه را از هوا، دریا، و زمین محاصره کرده است.

افزایش مدت بازگشایی گذرگاه رفح با رویکرد جدید قاهره ارتباط دارد؛ چند ماه پیش مصر میزبان هیأت های مردمی و دانشگاهی و کارگزارانی بود که همگی خواهان تسهیل رفت و آمد در گذرگاه رفح و همچنین اجازه مبادلات تجاری بودند.

سفر اخیر "اسماعیل هنیه" نایب رئیس دفتر سیاسی حماس به مصر نیز در رویکرد مقامات مصری نسبت به ایجاد تسهیلات در رفت و آمد فلسطینیان ساکن غزه مؤثر بوده است.
https://taghribnews.com/vdcc4sqix2bqe48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی