تاریخ انتشار۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۶:۳۱
کد مطلب : 181889

مراسم سالگرد پیروزی انقلاب در مرکز اسلامی انگلیس

تنا - لندن
همزمان با ایام مبارک دهه فجر ، ويژه برنامه اي با عنوان " بررسی تاثیر اندیشه های متفکرین مسلمان در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی ایران" ديروز در محل مرکز اسلامی لندن برگزار شد.
مراسم سالگرد پیروزی انقلاب در مرکز اسلامی انگلیس

به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن ، در اين مراسم که شمار زيادي از علاقه مندان انقلاب اسلامی ایران از ملیت های مختلف حضور داشتند استادان و شخصیتهایی از کشور های مختلف سخنراني کردند.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر شمالی در اين مراسم درسخناني با تشريح ابعاد شخصیت و اندیشه های فیلسوف و متفکر بزرگ اسلامی علامه سید محمدحسین طباطبایی صاحب تفسیر المیزان گفت: طبق اندیشه های علامه طباطبایی اسلام اولین مکتبی است که جامعه را پدیده ای مستقل و داراي موجودیتی بالاتر و جدای از اعضا و افراد تشکیل دهنده آن است و سنتها و قوانین خاصی بر آن حاکم است. وی افزود:  اسلام زندگی اجتماعی خود را به دیگران تحمیل نمی کند بلکه با داشتن اصول فقهی و روش شناسي صحیح علمی بر جامعه حکومت می کند و بر همین اساس نه تنها به زور متوسل نمی شود بلکه برای اقلیت های مذهبی مسلمان و حتی غیر مسلمانان برنامه دارد و حقوق آنها را درنظر می گیرد. دکترشمالي با اشاره به تاکيد امام خمینی (ره ) بر به رسميت شناختن حقوق اقلیت های مذهبی و دینی گفت: درايران اين قشر از جامعه دارای نماینده در مجلس هستند و مطابق قانون اساسي در امور خصوصی خود مانند ازدواج و طلاق به محکمه های خود مراجعه می کنند.

در ادامه مراسم حجت الاسلام سید عبدالله حسینی از علمای اهل آفریقای جنوبی نيز با بیان خاطراتی از سفر خود به ایران و دیدارش با امام خمینی (ره) و پيراهني که از ايشان هديه گرفته بود گفت: اخلاص ، صداقت و راستگویی در مقابل مردم از مهمترین ویژه گی های بنیان گذار انقلاب بود و همین امر او را از دیگر رهبران دنیا متمایز مي کرد.
وی امام را رهبری شجاع و بزرگ توصیف کرد که هیچگاه اهل معامله ومصالحه سیاسی در مورد سرنوشت مسلمانان نبود.

دکتر کاظم جواد شبر، استاد بانکداری اسلامی و مدرس دانشگاه وستمینستر لندن هم ديگر سخنران مراسم بود که بحث خود را به تشریح عقاید و اندیشه های والای شهید سید محمدباقر صدر اختصاص داد.
وی شهید صدر را دانشمندی مسلط به دایره گسترده ای از علوم از فقه و فلسفه تا اقتصاد و بانکداری معرفی کرد و
گفت: شهید صدر برای نوشتن نظریه اش درباره اقتصاد و بانکداری اسلامی مدتها روی اقتصاد مدرن مطالعه و با بانکداران و مدیران اقتصادی گفتگو کرده بود تا کاملاً با مقررات و ویژگی های بانکها و نحوه کارکرد آنها آشنا شود. وی به درخواست یک بانکدار مسلمان کتابی با عنوان «بانکداری بدون ربا» نوشت که همچنان معتبرترین کتاب در این زمینه است. 

دکتر سعید الشهابی هم از دیگر سخنرانان این نشست به بررسی شخصیت و ویژه گی های رهبری امام خمینی و تاثیر اندیشه های امام راحل بر جهان اسلام و انقلابیون کشورهای عربی اشاره کرد و گفت شکست اندیشه های پان عربیسم و ملی گرایی عربی در این کشورها به علت فراموش کردن ریشه های دینی واسلامی طی پنجاه سال اخیر بود اما امام خمینی و دیگر علمای مسلمان موجب احیای اندیشه اسلامی و تفکر دینی بين جوامع عرب شدند و به همین سبب امروز شاهد تحولات بزرگی در حرکت های اجتماعی مردم در کشورهای عربی هستیم.
https://taghribnews.com/vdcc4sqso2bq448.ala2.html
مرجع : خبرنگار تقریب - لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی