تاریخ انتشار۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : 230488

ده ها كشته و زخمی در حمله هوایی به اردوگاه آوارگان سوری

تنا
دیده بان حقوق بشر در سوریه از كشته شدن 28 غیرنظامی در حمله هوایی تروریست ها به اردوگاه آوارگان سوری در شهر ادلب نزدیك مرز تركیه خبر داد.
ده ها كشته و زخمی در حمله هوایی به اردوگاه آوارگان سوری
گزارش های دریافتی حاكی از 2 حمله هوایی به غیرنظامیان سوری است كه از خانه های خود در حلب و پالمیرا به اردوگاه های اسكان موقت روی آورده بودند.در این حمله هوایی كه اردوگاه آوارگان سوری «كامونا» در نزدیكی شهرك سرمدا هدف قرار گرفته است، 28 تن كشته و ده ها نفر زخمی شدند و آمار تلفات این حادثه رو به افزایش است.به گزارش ایرنا٬ سازمان غیردولتی دفاع مدنی سوریه كه از تشكل های مورد حمایت آمریكا و حامی عاملان حمله های تروریستی به غیرنظامیان است، تلفات حمله هوایی امروز را بیش از 30 نفر اعلام كرد.
برخی دیگر از رسانه ها امروز (جمعه) به نقل از جاش ارنست، سخنگوی كاخ سفید و در واكنش اولیه به این حمله هوایی گزارش كردند: 'اگر چه هنوز معلوم نشده این حمله هوایی از سوی كدام نیروی هوایی صورت گرفته اما هیچ عذر و بهانه‌ای برای بمباران زنان و كودكانی كه از بیم جنگ به ارودگاه كامونا پناه برده‌اند، قابل قبول نخواهد بود.'
بر پایه ی این گزارش، همزمان فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه بریتانیا نیز این خبر را 'هولناك' توصیف كرده و كمیسر حقوق بشر اتحادیه اروپا هم آن را 'شوك‌آور' خوانده است.
در ویدئوها و عكس‌هایی كه از آثار حمله به اردوگاه آوارگان سوری منتشر شده، دیده می‌شود كه چادرهای آوارگان از بین رفته است و امدادگران در میان دود و شعله‌ها سعی در خاموش كردن چادرهای آوارگان دارند.
این درحالی است كه آتش بس شكننده كه با توافق آمریكا و روسیه در برخی نقاط سوریه از جمله حلب به مرحله اجرا درآمده، بارها توسط گروه های تروریستی نقض شده است. منازل شهروندان، مدارس، مساجد، كلیساها و بیمارستان ها از اصلی ترین اهداف تروریست ها بوده است.
https://taghribnews.com/vdcc4xqi42bq108.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی