تاریخ انتشار۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : 210985

تأکید بر تقویت روابط ایران و اتحادیه اروپا

رئيس پارلمان اروپا برای دیدار با مقامات ایرانی و به منظور تقويت روابط تهران و اتحاديه اروپا، امروز وارد تهران شد و با رئیس مجلس ایران شورای اسلامی دیدار کرد.
تأکید بر تقویت روابط ایران و اتحادیه اروپا
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "علی لاریجانی" در نشست خبری مشترک با "مارتین شولتز " گفت: جمهوری اسلامی ایران و اروپا سابقه تاریخی طولانی در زمینه های مختلف به ویژه در زمینه های اقتصادی دارند و پس از بحث هایی که با 1+5 در زمینه هسته ای انجام شد، زمینه توسعه این همکاری ها افزایش یافت.

وی افزود: مذاکرات خوبی در زمینه گسترش همکاری اقتصادی ایران با اروپا انجام شد، همچنین در زمینه مسائل و مشکلات منطقه ای نیز گفت وگوهای مفید و سازنده ای داشتیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شخص آقای شولتز به عنوان یک سیاست مدار برجسته می تواند مسائل مختلف را از نزدیک با ایران بررسی کند.

لاریجانی با اشاره به سفر کوتاه و یک روزه شولتز به ایران، خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم، همین سفر کوتاه دستاوردهای مناسبی برای ایران و اروپا داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه، گروه تروریستی داعش به یک مشکل بزرگ بین المللی تبدیل شده است، گفت: مبارزه با تروریسم باید جدی گرفته شود. لاریجانی همچنین تأکید کرد که هیچ کشوری نباید در سرنوشت سوریه دخالت کند.

شولتز هم در این نشست خبری گفت: ایران و اروپا به دنبال توسعه روابط اقتصادی هستند و ما با مقامات ایرانی درباره مسائل مختلف بین المللی و منطقه ای گفتگو و تبادل نظر کردیم.

شولتز در مورد اوضاع سوریه هم گفت: باید در سوریه انتخابات آزاد برگزار شود و مردم خودشان سرنوشت کشورشان را تعیین کنند و فقط گفتگوی ملی، راه حل پایان مناقشات در سوریه است.

سفر شولتز به تهران، چهار ماه پس از توافق هسته‌اي بین ايران و گروه 1+5 انجام شد، پيشتر نیز فدريكا موگريني، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا و معاون كميسيون اروپا دو هفته پس از امضاي توافق هسته‌اي به ايران سفر كرده بود.

رئیس پارلمان اروپا قرار است در این سفر یک روزه به تهران، با حسن روحاني رئيس جمهور  و محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران نیز دیدار کند.
https://taghribnews.com/vdcc4xqip2bqso8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی