تاریخ انتشار۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : 180088

تمرکز بر قرآن بهترین راه وحدت بین مسلمانان است

رئیس شورای دارالافتای اروپا با اشاره به اینکه ترجمه قرآن به زبان مجاری زندگی وی را متحول کرده است، تمرکز بر قرآن را بهترین راه افزایش وحدت بین مسلمانان برشمرد.
تمرکز بر قرآن بهترین راه وحدت بین مسلمانان است
"دکتر عبدالرحمن میحالفی " رئیس شورای دارالافتای اروپا (معاملات حلال) در "وین" در حاشیه بیست و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی در گفتگو با خبرنگار تقریب گفت: اصالت من مجارستانی است و سی سال پیش به اسلام گرویدم، طی هشت سال قران را به زبان مجاری ترجمه کردم و این هشت سال زندگی مرا عوض کرد و باعث شد که من دریابم هدف خداوند از آفریدن مخلوقات چیست.

وی در ادامه درباره راه های افزایش وحدت و تقریب بین مسلمانان تصریح کرد: ما برای افزایش وحدت بین یکدیگر باید بر قرآن متمرکز شویم چرا که قرآن بدون در نظر گرفتن مذهب و گرایشهای مختلف بین ما وحدت ایجاد می کند.

میحالفی باقدردانی از مجمع تقریب به سبب برگزاری کنفرانس وحدت، گفت: من اولین بار است که به دعوت مجمع تقریب در این کنفراس شرکت کرده ام و شاهد هستم که افراد زیادی از حدود هفتاد کشور مختلف و با اندیشه ها و مذاهب متفاوت در این کنفراس به دور هم جمع شده اند.

رئیس شورای دارالافتای اروپا تأکید کرد: همه ما در یک نقطه مشترک هستیم و آن اینکه بدون وحدت اسلامی نمی توانیم پیشرفت کنیم؛ پس باید تعصب و جهل و تنفر را کنار بگذاریم و به دنبال وحدت باشیم و این همان هدفی است که مجمع تقریب در راه آن تلاش می کند.

وی افزود: شیطان همیشه موجود است و بین ما اختلاف ایجاد می کند و ما باید علاوه بر شناخت آمریکا و رژیم صهیویستی به عنوان دشمن مشترک، به دنبال شناخت بانکها و حامیان مالی جریانهای تکفیری که بی ثباتی منطقه به نفع آنان است، باشیم.

میحالفی در پایان خاطرنشان ساخت: اگر ما بخواهیم مشکلات موجود جهان اسلام حل شود، نه تنها از نظر فکری بلکه از همه جهات باید به سوی نظام اسلامی خود باز گردیم و بانکداری اسلامی را بیش از پیش فعال کنیم تا بتوانیم خود را از اول بنا کنیم و از دست این جماعتی که بین ما تفرقه ایجاد می کند، رها شویم.
https://taghribnews.com/vdcc4xqs42bq4x8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی