تاریخ انتشار۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : 180385
دبیرشورای عالی امنیت ملی در دیدار رئیس مجلس گرجستان،

مذاکرات هسته‌ای با کشورهای ۱+۵ آزمون صداقت است

علی شمخانی : مسئولیت هر گونه کارشکنی در مسیر مذاکرات و اتخاذ رویکردهایی که بی‌نتیجه بودن آنها در گذشته نیز اثبات شده است متوجه طرف مقابل خواهد بود.
مذاکرات هسته‌ای با کشورهای ۱+۵ آزمون صداقت است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار داویت اوسو باشویلی، رئیس مجلس گرجستان؛ مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای ۱+۵ را آزمون صداقت این کشورها در پایبندی به مسیر مذاکره و لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه دانست.

علی شمخانی افزود : رویکرد جمهوری اسلامی ایران به مذاکرات توأم با حسن نیت است و گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز این امر را تأیید می‌کند اما متناسب با رفتار و عملکرد طرف مقابل، واکنش مناسب و اقدام مقتضی را انجام خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت هرگونه کارشکنی در مسیر مذاکرات و اتخاذ رویکردهایی که بی‌نتیجه بودن آنها در گذشته نیز اثبات شده است متوجه طرف مقابل خواهد بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ، با تأکید بر اهمیت گسترش مناسبات و همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان دو کشور، مقابله با تهدیدات مشترک مانند تروریسم و تسهیل مسیرهای حمل و نقل و انرژی را ازجمله موضوعات مورد علاقه دو طرف دانست.

شمخانی نخستین قدم را در مقابله با تهدیدات گروه‌های تروریستی، قطع حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی به آنها دانست و افزود: عملکرد واقعی نیروهای موسوم به ائتلاف در عراق و سوریه نشان می‌دهد عزم جدی در این مسیر وجود ندارد.

داویت اوسو باشویلی رئیس مجلس گرجستان نیز در این دیدار با حمایت از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران ابراز امیدواری کرد روند مذاکرات هسته‌ای به نتیجه‌ای سازنده و توافقی جامع که در آن حقوق ایران لحاظ شده باشد منجر شود .

وی با اشاره به موضوعات مختلف درزمینه همکاری، بر لزوم گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و گرجستان تأکید کرد.
https://taghribnews.com/vdcc4xqsp2bq418.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی