تاریخ انتشار۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : 164266

مهمترین خطر داعش، واگرایی و فتنه انگیزی در جهان اسلام است

حسین رویوران اعلام کرد: داعش یک گروه خوارج مارق از دین هستند و مرتکب کشتارهای جمعی می شوند و متأسفانه با این رفتارهایشان وحشت ایجاد کرده و همزمان چهره اسلام را تخریب می کنند.
مهمترین خطر داعش، واگرایی و فتنه انگیزی در جهان اسلام است
دکتر "حسین رویوران" کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار تقریب، در خصوص چگونگی شکل گیری داعش در عراق و اهداف این گروهک تروریستی گفت: قبل از اشغال عراق از سوی آمریکا، تشکلهای سلفی تحت عنوان انصار، جماعت توحید و ... در عراق وجود داشتند، اما با حمله آمریکا به عراق عملا این سلفی ها در سال ۲۰۰۴تحت پرچم جدیدی، به نام "قاعدة الرافدین" جمع شدند و رهبر آنها ابومصعب زرقاوی بود. در سال ۲۰06 زرقاوی کشته شد و "ابو ایوب مصری" جانشین او شد. ابوایوب مصری نام آن را به "دولت اسلامی عراق" تغییر داد و مدتی "عمر بغدادی" رهبر این تجمع شد. عمر بغدادی نیز در سال ۲۰۱۰ در الانبار کشته شد و ابوبکر بغدادی فعلی جانشین وی شد.

وی در ادامه افزود: در سال ۲۰۱۱ که بحران در سوریه آغاز شد و چند ماه پس از آغاز این بحران دولت اسلامی عراق اعلام کرد که نامش را به "دولت اسلامی عراق و شام" تغییر داده است که داعش نیز مختصر همین واژه است.

داعش اعلام کرد "جبهه النصره " که در سوریه شکل گرفته است، نیز شاخه نظامی آنان در سوریه است.اما جبهه النصره و رهبر آن "ابو محمد جولانی" به سرعت پاسخ دادند که ما جدای از داعش هستیم. در سال۲۰۱۲ ابوبکر بغدادی بدون مشورت با هیچ مقام سوری تصمیم گرفت، سوریه را نیز ضمیمه دولت خود کند، از آنجا بود که داعش به وجود آمد که الان با اعلام خلافت اسلامی، اسم عراق و  شام هم حذف شده و واژه ای که الان برای آن به کار می برند "دولت خلافت اسلامی" است.

رویوران در مورد خطر داعش برای کشورهای منطقه تصریح کرد: بزرگترن خطر داعش عملکرد این گروه است که سعی دارد تضادی که مقاومت بین جهان اسلام و رژیم صهیونیستی تعریف کرده است را تغییر جهت دهد. به عبارت دیگر، بر اساس اختلافهای مذهبی سعی دارد این تضاد را به داخل جهان اسلام منتقل کند. لذا مهمترین کارکرد داعش واگرایی و فتنه انگیزی در جهان اسلام و ایجاد تقابل بین بخشهای داخلی جهان اسلام است. دومین مسأله رفتار داعش است، داعش یک گروه خوارج مارق از دین هستند و مرتکب کشتارهای جمعی می شوند و افرادی بدون رجوع به روحانیت حکم قتل و چیزهای دیگر صادر می کنند و متأسفانه با این رفتارهایشان وحشت ایجاد کرده و همزمان چهره اسلام را تخریب می کنند.

وی در ادامه ضمن تأکید بر لزوم اعلان برائت از داعش، توضیح داد: همانطور که گفتم مهمترین عملکرد این گروه  های تکفیری تغییر جهت گیریهای تضاد در جهان اسلام است یعنی آنها به دنبال ایجاد تضاد و اختلاف در درون جامعه اسلامی هستند و این در حالی است که نیروهای مقاومت به دنبال وحدت جهان اسلام و آزاد سازی فلسطین هستند.
https://taghribnews.com/vdcce0qse2bqei8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی